xracer Skrevet Desember 1, 2018 Share Skrevet Desember 1, 2018 (endret) Hei, Idag når jeg skulle starte bilen på morgenen, startet den direkte på kun 5 sylindre. Det har aldri skjedd før. Eneste som er spesielt siste dagene, er masse fukt og regn...Fikk altså opp Misfire sylinder 1 som feilkode. Etter å ha kjørt motoren litt opp i temp mens den gikk på 5 sylindre, stoppet jeg motoren og startet den noen sekunder senere. Da gikk den helt fint igjen?? Av og til etterpå når jeg ga litt gass, så snubla motoren litt når kom ned igjen på tomgang. Litt senere på dagen startet jeg den igjen og la merke til at Short term fuel trim på bank 1 ( altså der syl. 1 er), lå på 15+ mot normalt under 5. Motoren gikk tilsynelatende gjevnt mens dette pågikk. Bank 2 var normal og under 5. Dette er konsistent nå. Foreløpig har jeg tenkt at jeg skal bytte om coil på syl 1 og 6 for å se om problemet flytter seg, eller bare kjøpe ny coil og tennplugg for å se om det retter seg. Tenker kanskje i værste fall at det er noe med injektoren for sylinder 1. Noen som har noen ideer på hva jeg burde gjøre? Forresten, det er BOSCH coiler på bilen. Kan jeg bruke BREMI sammen med BOSCH uten store problemer? Endret Desember 1, 2018 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 2, 2018 Share Skrevet Desember 2, 2018 Har hatt dette noen få ganger og kommet frem til at det var overslag på ene coilen. Det som er veldig viktig er at jordingen på coilene er fri for korrosjon, de korroderer nemlig. Ville sjekket det. Ellers kan du måle coilen og på motstand xracer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 19 hours ago, quandt1960 said: Takk for tilbakemelding. Hadde av alle coilene i sommer ifm. en jobb og tror ikke korrosjon er problemet, men at det er feil med den kan godt være. Har kjøpt meg en Biltema coil og en plugg for å sjekke ut dette. Synes å huske det var merker etter "arching" på ihvertfall en coil. Rebrukte toppdekselpakningen i sommer og svetter litt olje fra fronten, så kan være olje neddi plugghullet også. Håper ikke det. Skal prøve å få gjort noe med dette idag. Takk for data på motstandsverdiene 😉 quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 (endret) Oppdatering...satt i Biltema coil'en og en Brisk P4 plugg nettopp, og ser ut som det funker bra det. Short term fuel trim lå fortsatt på oppi +15 etter installasjon, men ser ut som Short term verdien justerer seg inn etter at det er opparbeidet seg en verdi for Long term. Den ble slettet og lå på NULL etter at jeg sletta feilkoden for Misfire. Så får se neste dagene om det var det som var feilen. Foreløpig fornøyd siden det ser ut for å ikke være noe med ECU utgang eller dyse. Var heller ikke noe olje i pluggbrønn heller. Endret Desember 3, 2018 av xracer quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå