Gå til innhold

E34 med 400+ hk godkjent på hvite skilt (hva er mulig?)


Janm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei
Jeg skal ha meg en E34 etterhvert hvor jeg drømmer om 400 / 500 hk godkjent på hvite skilt.
Hvilke muligheter har jeg?

Jeg har lest litt på forumet her og fått med meg at 1987/1988 535 kan godkjennes med turbo
Har jeg noen andre valg?
Har lurt litt på 540 med kompressor men etter det jeg har fått med meg er det vanskelig med E34`er som har katalysator da man må ha full syklus / utslips test ved godkjenning av ferdig bygg.

Virker som det er nermest umulig å trimme samt godkjenne biler som kom originalt med katalysator.

Nå er trådene jeg har lest igjennom veldig gamle, derfor vil jeg forhøre meg om det har skjedd noe nytt på dette området ?
Er dette like umulig som det alltid har vært?

Mvh
Jan-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten korrigering. Godkjenne 400/500 hk er vel ikke så enkelt. Men det var ikke det jeg mente

Man får vel kun godkjent opp til den høyeste ytelsen original chassiet ble levert med, som da er M5 3.8 eller Alpina B10 bi-turbo?

Da får man godkjenne til det som er lovlig så får man heller sku opp litt mere turbo trykk når godkjenninga er over :) 

Er det mulig og godkjent andre modeller enn 535 med turbo/kompressor uten aaaaalt for mye papirer og styr ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

87/88 mod som du skriver er vel noe enklete, trenger ikke være 535. Men som du og nevner er vel m5/b10 biturbo max effekt, med di nye reglene begrenser vel det meste seg mot turbo. turbo kan vel ikke være ratet til mer enn 1,4 godkjenningseffekt, dette begrenser turbo størelse veldig, dette gir jo selvfølgelig utrolig rask spool på f.eks. 535 men byr jo og på en del baktrykk.... 

Så kommer jo såklart bremser og understell i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...