Gå til innhold

E87 Skrangling i dashbord


TAar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 05, 118 d med mye skrangling i dashbordet. Hører ingen ting på tomgang, men rundt 12-1500 omdreininger så skrangler ett eller annet høyt og tydelig. Lyden kan sammenlignes med et stag eller stor skive som skrangler.  Tror det er omtrent rett under instrumentpanelet, men er ikke sikker. Har prøvd å lyse, pirke, dytte og videoscope men ser ikke noe galt. 

Er det noen som har en god ide før hele dashbordet røskes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og slet med en skrangle lyd, hørtes ut som det kom fra dørtrekket og noen ganger under rattet. Til slutt viste det seg at det var volumknappen på rattet som var veldig "løs" og skranglet. Forsåvidt naturlig da den knappen blir mest brukt = slitt.

Les her inne før og at folk har hatt skrangle lyder fra dash, men faktisk kom det fra motorommet. En hadde løs mutter på stabilisatorstaget bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange muligheter. 🤔

Har prøvd å klemme og trykke på de fleste ting i kupeen, så tror ikke det er en løs del som er synlig. 

Har strammet skruene til stabstag som går inn i torpedoen så tror ikke det er de. Kjører pussere med tørr rute, ingen endring i lyd. Ratt opp ned ut inn uten endring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg funnet feilen. Det ene motordekselet har ikke blitt montert ordentlig. Når motoren har hatt "riktig" turtall og vibrasjon så har dette skranglet borti stab-staget som går inn i torpedoveggen. Veldig vanskelig å se, men når jeg hadde demontert plastplaten som ligger over motoren inn mot torpedoen så var det veldig synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...