Gå til innhold

Ekstralys CANM8 modul - forstyrrelser?

LaStrada
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Monterte for litt siden ekstralys på min X1 2010-modell. Var litt trangt bak lyktene så gadd ikke å prøve å finne kabelen som aktiverer fjernlyset (flytter speilet) så jeg monterte en CANM8 CANNECT-HIGHBEAM modul. Noen som har erfaring med denne modulen?

Jeg sliter med at det kan være opp til et sekunds delay før ekstralysene skrur seg av eller på. Jeg antar dette har noe med forstyrrelser på canbus-signalene, men kan ikke skjønne hvorfor. Kabelen som følger med er tvinnet, som den skal være. Boksen lyser også grønt så og si med en gang, noe som tyder på at den får canbus-signal kjapt, og klarer å gjenkjenne bilen. Har loddet meg innpå ledninger bak radioen så det skal være god kontakt, men det er kanskje for mange andre kabler og sånt her som gjør at det blir mye forstyrrelser? Er ganske trangt bak radioen så det er godt mulig det blir forstyrrelser på signalet.

Vet det er canbus-kabler ved haskerommet/sikringsboksen og på førersiden, men når jeg først var bak radioen og fikla tenkte jeg det var enklest å ta signal her. Har dere tips til andre steder det er best/enkelt å komme til kablene? Evt andre tips for å unngå forstyrrelser? Prøvde å google litt og fant ingen med samme problem som meg. Fungerer greit nok sånn det er nå, men når det kommer en bil rundt svingen er det litt kjedelig at 8000 lumen er på et sekund for mye :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...