Habiak Skrevet Desember 25, 2018 Share Skrevet Desember 25, 2018 Hei Bilen min begynte her om dagen å dø ut ved kjøring og ved tomgang, var merkelig på tomgang Hvis bilen står hele natta så kan jeg starte den og kjøre som normalt, har all kraft hele veien men etter vanlig kjøring så kutter den eller dør ut nesten og reagerer ikke eller såvidt på gasspedal, bråsnudde og kunne lure den opp på turtall mente jeg med å pumpe på gassen og holde den høyere på turtall. Den døde ut akkurat i det jeg parkerte bilen 1min etterpå, den starter og sviver røft og ujevnt på tomgang og dør ut igjen med en gang. ikke sjangs å få den på turtall etter den er varm igjen. Får feilkode på luftmengdemåler men utelukker den ved multimeter og diagnose. Oppdager att der justereren (motoren) til swirl flaps att der staget til de kommer ut har løsnet helt og der spytter det ut olje og motoren fortsetter å gå etter motoren er av så da drar jeg ut stikket. Er det slik att swirl flaps som har hengt seg eller ikke fungerer som de skal lage slike problemer? Får ikke bilen ut av verkstedet nå på egenhånd Bilen er en 520d e60 n47 2007 Bruker Autel Maxiscan Pro Live avslått.pdf Live tomgang.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 25, 2018 Share Skrevet Desember 25, 2018 (endret) Anbefaler at motoren ikke startes mere før du har skrudd av innsug og sjekket tilstanden inni der. Både for sot/koks og løse flaps. DIY for fjerning av flaps: https://www.youtube.com/watch?v=5Up-NOaenTA Om EGR ventilen står åpen vil du og få problemer med trekkraft og tomgang. Endret Desember 25, 2018 av 540is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Habiak Skrevet Desember 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2018 Takk for svar, skal unngå det. Går det an å fjerne de uten å kjøpe blokkere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 25, 2018 Share Skrevet Desember 25, 2018 Det eneste som blokkeres på N motorene er hullet etter spjeldakslingen, der hvor det spytter ut olje. Gjeng og lim fast en skrue. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå