Gå til innhold

Ytre kanaler og karosserilim, holdbart?


9colai
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg driver å kikker rundt etter E36 vogn om dagen, har kommet over en som ser ganske ålreit ut. Men jeg er litt i tvil når det kommer til jobben som er gjort med kanalene på den.

Det er ikke helt mitt felt det med kanaler og generelt karosseri, men vil tro noen her kan gi meg svar? 🙂

Det ble byttet ytre kanaler i sammenheng med eu-kontroll, jekkfestene skulle visst være solide fortsatt. Jobben som er gjort er: Fluidfilm (lanolin) inni kanalene, punktsveis i topp ved skjørt, pusset rent i bunn ved gulv, påført karosserilim for så å bruke selvborrende skruer for å holde det på plass i 3 dager frem til limet ble tørt, slipt ned skruehodene og lagt karosserilim over skjøten igjen, deretter behandlet med lanolin og tectyl.

Jeg som ikke har masse peiling på sånne typer jobber synes det høres ut som en grei jobb, men tenker at helsveis vil være mere holdbart. Har forhørt meg med ett par kompiser som har noe greie på sånt, de er litt i tvil.

Så hva tror dere? Er dette noe som vil holde over tid? Eller er det like greit å pusse vekk tectyl, lim og lakk, for så å helsveise og behandle på nytt?

Setter stor pris på innspill og tips!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hva slags lim som er brukt. Moderne lim er veldig bra. På bl.a. E65 så er jo hele fronten limt fast på torpedoveggen og det holder jo det. Ved en frontkrasj så sies det at det er metallet ved siden av limet som ryker.

Da jeg pusset opp og lakkerte syvenrn i 2002-2003 så måtte jeg bytte nedre delen av dørene og fikk da en kompis som er oppretter til og gjøre det for meg. Jeg ble veldig forbauset over at han brukte Tech-7 i stedet for og sveise men det er like fint ennå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...