Gå til innhold

Elektriske feil 90-modell e34


Adrian Frednes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg en 90-modell 518 for et par måneder tilbake og nå i det siste har elektriske feil begynt å inntreffe. Jeg har prøvd å lese meg litt opp men vet ikke helt hvor jeg bør starte.. Etter noen uker på veien mistet jeg kjørelys bak, og nå har jeg også mistet tåkelys foran. Dette gjelder begge sidene. Bak er det liten eller ingen strøm i det hele tatt nå. Ryggelys og bremselys fungerer som det skal. Ingen feil med blinklys men turtelleren kommer og går, og her om dagen forsvant også oljetemp. måleren. Setevarmen på passasjersiden kommer og går den og. Alle sikringer er fine. Hva gjør jeg? 

 

Har lest at flere har byttet kræsj releet, noe som har fungert for de så jeg skal prøve å få gjort det snart. Ellers, er det noen som har innspill på andre ting jeg kan få sjekket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. På en 518 jeg hadde satt det en sikringsholder like ved batteriet i en sort kapsling på selve ledningen fra batteriet. Var to ledninger fra plusspol på denne og den tynneste hadde denne sikringen. Den var defekt, byttet og allt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Fikk leita litt nå og hos meg så ser det ut til at alt går bort til sikringsboksen. Jeg vet at denne bilen er bygd opp for noen år siden ettersom motor har gått knappe 50K og karosseri har veldig lite rust til E34 å være. Jeg sjekket baki for morroskyld og det ser ut til at det er mye vann/is på innsiden av lyktene og den ene pæra jeg dro ut har en del sot på seg og ellers mye drit baki der. Kan det være så enkelt at vann har lagt seg i lyktene og slått ut pærene? Se bilde av pæra og ledningsnett fra plusspol. 

 

 

CFD74221-04BA-4DA5-B235-98186CC7C346.jpeg

854F4B32-F55C-465E-9295-A4D5F5412170.jpeg

957F70B4-1487-46FB-8F66-7CDC8778C754.jpeg

9E1C66C2-8CC0-47EE-B0A5-F85F06D1DB1B.jpeg

E851CACE-B55D-4EB3-A181-E8EC3F55EF83.jpeg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viggo: Mener du at den er gåen og at modulen må erstattes? 

 

NA: Okei, det var kjedelig for min del. Du vet ikke tilfeldigvis mer om hvordan elektriske problemer en kan få hvis det samler seg opp mye vann i bagasjerommet? Har lest litt rundt om at det samler vann på passasjersida i gulvet men min har vært helt tørr hele veien. Eneste er bakluka, her blir det liggende mye vann og det ser ut til at det er mye skit og vann som ligger der nå per dags dato. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Kan være værdt å prøve en annen LKM i allefall, eller prøve å åpne den å se om det er noen åpenbare feil inni den. Ellers kan man vel få noe rare opplevelser dersom gjording er dårlig? 🤷‍♂️ 

Da får jeg sjekke det ut 👍🏼 Ja, vannet setter jo rimelig store kjepper i hjula når det gjelder det elektriske så jeg får nesten bare prøve litt forskjellig 😁👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NA skrev:

Sedan dette sikkert?  Sjekk ledningsnett i f.eks bakluke for skader der det er bevegelse ifbm åpning/ lukking 

Ja, det er en sedan. Jeg har dratt opp lista der ledningene ligger innunder, kan ikke se noen åpenbare skader men det er tydelig at det har vært fuktig der for nå er alt veldig porøst. Jeg får feilsøke litt mer i morgen og se hva jeg finner 😁 

 

Ellers får dere ha en god kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...