Gå til innhold

Kona vil ha ny bil


smashy
 Share

Anbefalte innlegg

På 4.2.2019 den 19.50, datguy skrev:

 

Skuffelse er vel det jeg opplevde også etter en tur på E18 i sportmodus. Den gikk greit, men fikk ikke helt den wow-følelsen som jeg mener burde være tilstede med så mye hk. Det er forøvrig også en tung bil, på 2.2 tonn. (Dette var også ment som svar til @Fredrik90 sin post lenger ned)

Hva er forskjellen på adaptive drive kontra m-sport?

 

Skulle gjerne kjøpt en som har rundt et par år igjen på nybilgaranti, men ser at flesteparten av det som ligger ute er registrert seint 2014, eller så er det bruktimport. Sistnevnte har vel helt andre betingelser når det kommer til garanti?

 

Det var V90 som var en skuffelse? M550d er også såpass komfortabel og stabil at den føles aldri som en racerbil, men man opplever heller en følelse av at speedometeret virker til å vise altfor mye... :) Men, jeg synes 550 går fælt og storkoser meg hver tur. Det er fullstendig uproblematisk å parkere en V90 T8 har jeg erfart ;) 

Forskjellen med adaptive drive er at du har dynamiske dempere (kan også ha dynamiske dempere uten adaptive drive), men med adaptive drive har man også aktive stabstag (hydrauliske tror jeg) slik at bilen krenger litt i mot og ligger konstant helt flatt på veien. I starten er det veldig rart og uvant for uansett hvordan man kjører svinger så ligger den helt flatt og føles nesten som om man kjører et spill. Der vanlig sportsunderstell begynner å tippe og man føler på grensene har man fortsatt full kontroll med adaptive drive. Jeg har lurt noen ganger på hvordan det er når man først begynner å nå grensene med adaptive drive, men har heldigvis tilgode å oppleve det :) I krappe svinger der man med vanlig sportunderstell må jobbe for å kjøre 40-50 kan man komfortabelt og kontrollert kjøre 50-60 og kanskje litt til med adaptive drive.

Det er nok svært få M550d som er solgt ny i Norge. Jeg importerte min selv som premium selection med 1 års Europlus garanti, som fungerer tilnærmet som vanlig fabrikkgaranti. Ellers er det såkalte plus-forsikringer og lignende som dekker det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...