Gå til innhold

Motorlampe lyste, tok diagnose og slettet feilene, motorlampe vekke. Kan jeg kjøre?

Sargath
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjørte på en forferdelig dårlig brøyta vei med min 2010 E91 diesel. Det var fælt med homping og risting som førte til at motorlampa slo seg på.

Jeg fikk i går min bestilte carly hvor jeg tok en diagnose og fikk opp 9 feil. Jeg har jo ikke anelse på hvilke av disse som kan ha utløst motorlampa, men jeg har googla meg frem til at mest sansynlig så er det kode '004B81 Engine/Motor Exhaust gas re-circulation rate control, deviation exhaust gas re-circulation rate control error while Kat heating'.

Nå er ikke jeg så veldig dreven på bil eller disse kodene, så det sier meg ikke så mye.

Men! Jeg slettet disse feilkodene i carly-appen, motorlampa gikk vekk og jeg har nå bare 1 feil når jeg tar ny diagnose som er at park sensorene mine er gåen, noe jeg vet om fra før.

Mitt spørsmål er, hvordan er det å kjøre nå når lampa er borte? Er feilen fortsatt der og vil komme tilbake, eller var det bare en reaksjon fra en sensor da bilen rista så fælt kanskje? Sikkert dumme spørsmål som er vanskelig å svare, men akkurat nå er all hjelp, god hjelp :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...