Gå til innhold

Combox retrofit utfordringer E70


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en '10 E70 med CIC, MULF & TCU. For en stund tilbake fikk jeg tak i en Combox Telematik (BN2000). Etter å ha studert mye rundt hvordan dette skal byttes, forsøkte jeg nå i helgen å bytte om. Kabelen har jeg laget selv, og er rimelig sikker på at er korrekt. Har i tillegg en terminator på den ledige fiberkontakten.

Når jeg hadde koblet til fikk jeg opp melding om at "acustic device not found". Jeg endret VO & FA koder, samt noe i CIC'en, før jeg skulle skrive ny konfig til Comboxen. Når jeg så forsøkte å kommunisere med "Media" ECU, fikk jeg feil om at det ikke er mulig å kommunisere med den. Jeg har målt at det kommer strøm frem til combox'en og at ingen pinner er bøyd o.l.

Mistenker at siden jeg får feil på forsterkeren også, er det noe galt med enten fiberkontakten, eller noe annet i combox'en, som gjør at MOST sliter både for forsterker & combox.

Noen som har tips til hva jeg kan feilsøke på? 

En liten ting jeg reagerte på var om jeg satt VO til f.eks. 0311, godtok CAS/FRM ikke dette. Nå står den til 0410, selv om Combox'en er produsert i 27.10.11

Koblet tilbake MULF & TCU, og alt virket fint igjen, selv om det var litt nedtur å ikke få combox'en til å fungere..

Holder forøvrig til i Bergen

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har fått kablet riktig og lagt inn de riktige verdiene for combox skal det være å default Code cic og comboxen. Produksjonsmåter på comboxen har ikke så mye å si. Om d ønsker så kan du sette årsmodell til 2012 også kode cic og combox. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med bare strøm på, og jammen meg ble det lys på fiberen :-) Så kikket litt mer på kontakten i combox'en, og der var pinne 1 litt for langt inne. Drog den ut igjen og koblet til y-kabelen min, og alt jeg hadde kontakt med boksen.

Alt ser ut til å virke, men får ikke opp "connected drive", selv om jeg har lagt inn "aktiv" på denne i CIC'en. Kan det være at jeg har for ny firmware på den, og dermed trenger en FSC 9C kode? Er ikke så alt for viktig, men hadde vært greit å ha, når jeg først har fått combox'en på plass.

IMG_1412.JPEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 18.3.2019 den 23.06, Rhummels skrev:

Hei!

Har en '10 E70 med CIC, MULF & TCU. For en stund tilbake fikk jeg tak i en Combox Telematik (BN2000). Etter å ha studert mye rundt hvordan dette skal byttes, forsøkte jeg nå i helgen å bytte om. Kabelen har jeg laget selv, og er rimelig sikker på at er korrekt. Har i tillegg en terminator på den ledige fiberkontakten.

Når jeg hadde koblet til fikk jeg opp melding om at "acustic device not found". Jeg endret VO & FA koder, samt noe i CIC'en, før jeg skulle skrive ny konfig til Comboxen. Når jeg så forsøkte å kommunisere med "Media" ECU, fikk jeg feil om at det ikke er mulig å kommunisere med den. Jeg har målt at det kommer strøm frem til combox'en og at ingen pinner er bøyd o.l.

Mistenker at siden jeg får feil på forsterkeren også, er det noe galt med enten fiberkontakten, eller noe annet i combox'en, som gjør at MOST sliter både for forsterker & combox.

Noen som har tips til hva jeg kan feilsøke på? 

En liten ting jeg reagerte på var om jeg satt VO til f.eks. 0311, godtok CAS/FRM ikke dette. Nå står den til 0410, selv om Combox'en er produsert i 27.10.11

Koblet tilbake MULF & TCU, og alt virket fint igjen, selv om det var litt nedtur å ikke få combox'en til å fungere..

Holder forøvrig til i Bergen

Rune

Hei. 

Jeg har akkurat gjort det samme, men på en F01. Jeg har en lengre tråd her med en del detaljer som jeg oppdaterte i dag. 

Har du lagt den inn som Telematic eller Media? 

Hvis Telematic, hvilke moduler oppdaterte du i tillegg til CIC? 

Har du SOS feilmelding? 

Mvh 

Audun 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...