Gå til innhold

bmw e36 320i m50motor 92 mod filer lenge før start og dør under kjøring


ninjaløken
 Share

Anbefalte innlegg

hei. første forumet jeg er med i, så viss dette er feil plass så si i fra sånn at jeg kan fløtte tråden.

er usikker på om d finnes noen tråder med dette.

 

min bmw e36 320i 92 mod. m50 motor, med automat girkasse,
må file alt fra 1 til 10 minutter når bilen har stått mer en 6 timer. kan dø ut under kjøring og når jeg står i ro.
ingen hosting og harking. bare kutter rett ut som regel må jeg file for at den skal starte i gjen. 

 

har sjekket.
*bensinpumpe*
*bensin rele*
*llm* (lust masse måler)
*full tank*

bilen går fint ingen ingen tøv. men kan finne på og stoppe under kjøring. hva kan jeg sjekke ?

MVH Ninjaløken

Endret av ninjaløken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 13.15, Bmwturbin skrev:

Hei Ninjaløk. 

Du burde få sjekket kam og veivsensor.

hei bmwturbin

trur du d kan være kontakten bak tenninga som kan være dårlig ? 

og hva skal kam og veivsensor viss av verdier da man måler de ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er kontakt bak tenninga, for da hadde du vell mistet lys osv i bilen også.

Motstanden i VR sensorer (om du har nonvanos så gjelder dette kam og veivsensor) så er det 540 ohm +- 10 % som er 'innafor'

på kamsensor på en bil med vanos er jeg usikker da denne er en hall effect, tror ikke denne kan måles på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Bmwturbin skrev:

Tror ikke det er kontakt bak tenninga, for da hadde du vell mistet lys osv i bilen også.

Motstanden i VR sensorer (om du har nonvanos så gjelder dette kam og veivsensor) så er det 540 ohm +- 10 % som er 'innafor'

på kamsensor på en bil med vanos er jeg usikker da denne er en hall effect, tror ikke denne kan måles på samme måte. 

har ikke vanos. vanos kom etter 1993. skal få målt i løpet av uka.

bilen e blitt litt bedre men kan ha noe med været og gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 14.47, Bmwturbin skrev:

Tror ikke det er kontakt bak tenninga, for da hadde du vell mistet lys osv i bilen også.

Motstanden i VR sensorer (om du har nonvanos så gjelder dette kam og veivsensor) så er det 540 ohm +- 10 % som er 'innafor'

på kamsensor på en bil med vanos er jeg usikker da denne er en hall effect, tror ikke denne kan måles på samme måte. 

Kan måle de og, husker ikke verdiene i farten men de står i Bentley manualen og finnes dypt et sted i TIS om en leiter lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...