Kim Skrevet April 6, 2019 Share Skrevet April 6, 2019 (endret) Er det noen som har erfaring med chip til B38 motoren som sitter i 116i? Er på jakt etter 1-serie LCI og egentlig 118i, men det er relativt lite der ute med riktig utstyr og riktig farge (etter min mening). Ser det er endel fler 116i og disse begynner å komme ned i en hyggelig pris også, men 109 hk synes jeg blir litt i minste laget. Selv om jeg ikke er ute etter noe gateracer Litt forskjellig effekt som oppgis hos forskjellige leverandører, men har lest endel gode erfaringer om TS Racing og de tilbyr økning til 164 hk og 300 Nm. Noe som er "mer enn nok" for meg akkurat nå. Endret April 6, 2019 av Kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet April 6, 2019 Share Skrevet April 6, 2019 (endret) Det er dieselen som gir effektøkning som du beskriver hos TS Raceing. Chip til bensin må du finne andre steder, men effektøkningen er potensielt enda bedre. Hvis du leser tysk noenlunde, kan du se erfaringer her. Endret April 6, 2019 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Skrevet April 6, 2019 Forfatter Share Skrevet April 6, 2019 Nei, det er til bensin hos TS. Den du linker til er til den forrige motoren, N13 4-sylinderen (ikke BMW-motor). I LCI står den nye 3-sylinder motoren B38 som også brukes i Mini, og for så vidt i i8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet April 6, 2019 Share Skrevet April 6, 2019 Ja, beklager, jeg tenkte på TRF da jeg leste TS. Erfaringene er uansett relevante. Hvis f.eks. bremsene er større på en 118i vs 116i, har 118i bedre forutsetninger for chip-tuning. Den kan også ha større turbo, bedre kjøling, etc. Dette kan du sjekke f.eks. på koed.dk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå