Gå til innhold

Side / Daytime light fault BMW F10 -12

Cookiey
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en feilmelding på bilen min en stund som kommer litt sånn sporadisk. Ikke alltid den kommer, men i det siste har den kommet oftere og oftere.

Det kommer en feilmelding som sier følgende ( Side / daytime light fault ) åsså blinker blinklyset på venstre side i turbo hastighet og ingen blink. Sa dette til forhandler etter jeg hadde kjøpt den, men de sa de ikke fant noe feil.. men siden det nå har gått over 6 mnd så har jeg ikke bruktbil garanti lengre og lurte på om dette var en enkel DIY ?

Noen som har ett forslag? Leste litt om at det kan være ett pcb brett som må byttes elns.

Bilen det gjelder er en BMW 520d 2012 F10

Noen forslag? Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har varslet om feilen innen garantitid, og de ikke finner feilen, så har jo du varslet om dette innenfor garantitid. At de ikke har klart å finne feilen skal ikke du lide for.

Når det er sagt, er det ikke alltid lett å finne slike sporadiske feil, men de burde vel kunne lese av feilminnet.

Jeg ville gått tilbake til forhandler og sagt at problemet fremdeles er tilstede og be de utbedre dette. I det minste få til en 50/50 deal.

Hvor feilen ligger vet ikke jeg, kanskje lysmodul, men bare gjetting. Er nok andre her inne som kan gjette bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for bra svar. Skal snakke med dem, kjenner de heldigvis så tror det skal ordne seg. Ser nå som de har vært tørt ute at feilen ikke er tilstede så tenker nok at noe har tørket og feil vil komme tilbake ved neste vask elle regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...