Gå til innhold

Hvilken motor passer min bil


GrusommeTom
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan.

har en 2004/2005 E46 316i med en N46 motor i. men her har registerkjedet tatt kvelden og skapt litt liv og rørsle med stempler og ventiler. så da blir det motorbytte og spørsmålet mitt er: hvilke motor passer inn i denne bilen? For ser E46 over hele linja, men får ikke svar fra verksted om noe annet ENN n46 motorer vil fungere.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter plug & play-løsning, så er det kun N46 som passer ja. Men det er jo ikke noe problem å få f.eks. en M54 til å passe nedi. Alt som ble levert i dette karosseriet originalt vil jo være fullt mulig å få nedi, men da må du ta en runde på girkasse og bakaksel, samt bremser og hjuloppheng. (Mye vil være likt), samt at du må ha flere deler til motorrommet. (Div plastdeksler, luftfilterboks osv). Beste er vel å finne en donorbil til et slikt prosjekt.

Så må du jo vurdere økonomien i det opp mot å bare bytte bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blandet N42 og N46. Jeg trodde sistnevnte kun ble levert i E90, og var ikke klar over at de siste E46 også hadde disse. De er imidlertid svært like, i forhold til interfacer. (Altså ytre mål, motorfester, motorstyring etc), men jeg tør ikke å si om det ene er plug & play i forhold til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...