Gå til innhold

Beskyttelseplate under 320D (F31)?

arildji
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 320d Touring (F31) 2015-modell for knappe to måneder siden, og den hadde ettermontert tilhengerfeste. Jeg måtte på internett for å finne bruksanvisningen til dette for å få det av. Da så jeg i monteringsanvisningen der at det var beskrevet en stor plate i plast under bilen som dekker stort sett hele undersiden bak bakakslingen. Denne skulle demonteres under monteringen av tilhengerfestet, så skulle man skulle skjære ut for tilhengerfeste før man satte det på igjen (vedlagte tegninger). Jeg snakker om del nr. 21 på den vedlagte skissen (BMW delenummer 7293610).

Men på min bil var det ingen plate i det hele tatt, så jeg antok at den på et tidspunkt var blitt tatt av og ikke satt på igjen (ved monteringen av tilhengerfestet?). Selgeren av bilen (en Toyotaforhandler) gikk med på å bestille en ny og sette den på uten kostnad for meg, men etter en tid fikk jeg beskjed om at de hadde fått opplyst fra BMW-forhandleren at det ikke skulle være noen plate under min bil. Jeg har selv oppsøkt BMW-forhandleren og spurt, og de kom etter mye søking i systemene sine fram til at det bare er sedanutgaven (F30) og ikke Touring-utgaven (F31) som har denne platen. Jeg synes fortsatt at det er rart, for jeg kan jo se festepunkter for platen under bilen. Spørsmålet mitt til eiere av 3-serie Touring (F31) blir da: har din bil en slik beskyttelsesplate under bakre del av bilen? Vet noen om det er riktig at bare sedanutgaven (F30) skal ha en slik plate?

paneler undersiden.png

plate_under_bak_1.jpg

plate_under_bak_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, karer.

Da tror jeg vi kan legge den ballen død og konkludere med at F31 ikke skal ha en slik plate under bilen bak. Da er det nok bare sedan (F30) som har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...