Gå til innhold

J.D.Power med ny statistikk der BMW er nederst :-o


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

På 13.5.2019 den 15.57, Mons1 skrev:

Men jeg har et inntrykk at E6x spesielt var en dårlig perioden(2004-2009). Årsaken var utstrakt bruk av hardplast i slanger og rør i motoren og en helt merkelig designet topp-seksel som virker å være en del av toppen. Disse har en uvane å sprekke og som koster en del og ikke minst skifte.

 

Nå kan jo ikke jeg vite hvilke problemer andre har hatt med sine E6x, men jeg vil slå et slag for dette som en utrolig god bil. Vi kjøpte vår E60, 525D 2006 mod. for snart 9 år siden. Bilen er altså 13 år og har nylig passert 250.000km. Jeg har kjørt bilen nesten 200.000 av disse og gleder meg fortsatt til hver kjøretur. Bilen er helt fri for rust. 

Jeg har hatt noen av de kjente elektronikkproblemene. Ibs og antenne over bakrute feilet. Jeg fikset lednigsnettet til bakluken i fjor da det var brudd i to ledninger. 

Jeg fikk problemer med startsperren og måtte bytte elektronikk på rattstammen. Ellers er det eneste elektriske problemet jeg har hatt en bryter på vinduet bak som jeg byttet. Alt av elektronikk virker altså fortsatt som det skal.

På motor har jeg byttet en termostat, turbo charger pressure ventil og glødeplugger. Et verksted påsto at egr ventilen var gåen, så jeg byttet den. Det var unødvendig. Ellers fikk den nytt dieselpartikkelfilter for to år siden og jeg fjernet swirlflaps. 

I hjuloppheng er det meste byttet etterhvert men det skulle bare mangle på en bil med så høy kjørelengde. Jeg bytter gjerne deler i forkant av problemer, så f.eks når ett hjullager røk, ble det fire nye  

Bilen er fortsatt så bra at jeg vurderer å beholde den til den blir veteranbil. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 1.6.2019 den 15.02, BRIO skrev:

Nå kan jo ikke jeg vite hvilke problemer andre har hatt med sine E6x, men jeg vil slå et slag for dette som en utrolig god bil. Vi kjøpte vår E60, 525D 2006 mod. for snart 9 år siden. Bilen er altså 13 år og har nylig passert 250.000km. Jeg har kjørt bilen nesten 200.000 av disse og gleder meg fortsatt til hver kjøretur. Bilen er helt fri for rust. 

Jeg har hatt noen av de kjente elektronikkproblemene. Ibs og antenne over bakrute feilet. Jeg fikset lednigsnettet til bakluken i fjor da det var brudd i to ledninger. 

Jeg fikk problemer med startsperren og måtte bytte elektronikk på rattstammen. Ellers er det eneste elektriske problemet jeg har hatt en bryter på vinduet bak som jeg byttet. Alt av elektronikk virker altså fortsatt som det skal.

På motor har jeg byttet en termostat, turbo charger pressure ventil og glødeplugger. Et verksted påsto at egr ventilen var gåen, så jeg byttet den. Det var unødvendig. Ellers fikk den nytt dieselpartikkelfilter for to år siden og jeg fjernet swirlflaps. 

I hjuloppheng er det meste byttet etterhvert men det skulle bare mangle på en bil med så høy kjørelengde. Jeg bytter gjerne deler i forkant av problemer, så f.eks når ett hjullager røk, ble det fire nye  

Bilen er fortsatt så bra at jeg vurderer å beholde den til den blir veteranbil. 🤗

Det er selvfølgelig litt forskjell på type motor. Kjenner ikke til 525d på dette tidspunktet? Er det M57-motor som også bruke på 3,0liter? Disse er veldig robust.
Men vedrørende bensinmotorene N46, M54, N53 og N54, så var det mye problemer med slanger og rør. Både gummislanger og hardplast-rør. For ikke å glemme topp-dekselet. Mye av plast var laget "miljøvennlig" og derfor med dårlig kvalitet. Gjelder også ledninger. EGR tar drepen på dieslene hvis man kjører for mye små-kjøring. EGR og Partikkelfilter har blitt et mareritt for mange. Ikke bare for BMW, men alle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...