325ie46 Skrevet Mai 19, 2019 Share Skrevet Mai 19, 2019 Hei, har en e46 316i som i det siste har brukt over 13L pr 100km, har hatt feilkode på lambda, men har ikke gjort noe med det. For 1 uke siden stoppet bilen helt uten forvarsel, men jeg startet den og tenkte ikke mer på det. I går skjedde det igjen, men nå startet den ikke igjen før jeg prøvde igjen en halvtime senere. Deretter stoppet den igjen etter 3 minutter og ville ikke starte før dagen etter. Når jeg fikk start på den i dag økte bensinforbruket med 0,1L hvert 10 sekund når den sto på tomgang, fortsatte opp til 23L pr 100km helt til jeg stoppet bilen. Har også begynt å høre en plystrelyd fra multireimen siden dette skjedde, og en merkelig lukt av og til. Har feilkodene: P0366 P - feilkode for kamakselsensor, og P0015 P - feilkode for kamakselsensor over-retarded. Noen som har peiling? Reg kjede hoppet over noen hakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2019 Share Skrevet Mai 19, 2019 Sannsynligvis defekt sensor for kamaksel. Mulig P0015 ble undersøkes litt nærmere, i frykt for reg kjede feil. At multireim lager lyd er som oftest lekkasje, slitt reim eller dårlig lager på et reimhjul. 325ie46 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Mai 30, 2019 Share Skrevet Mai 30, 2019 (endret) At liter pr 100km øker med stillestående bil og motor i gang er helt normalt. Tenk på det og jeg tror du vil forstå. Endret Mai 30, 2019 av orala Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå