Motorhavaristen Skrevet Mai 30, 2019 Share Skrevet Mai 30, 2019 Hei, alle. Helt siden jeg har kjøpt bilen min har den hatt problemer med lav effekt, den er spesielt slapp når man gir flat pedal fra stillestående i D. I Sport går det en del bedre. Ting jeg har forsøkt: Ny tuning mapping Fjerne DPF og kat Bytte MAF Bytte MAP Kontrollere boostslanger nøye for lekkasjer Kontrollere slakk i turbo Bytte luftfilter Bilen har grei effekt når den kommer godt opp i turtall, men tror ikke det helt tilsvarer de 210 hestene den skal levere. Det må sies at det alltid har vært en lyd fra motorrommet når bilen er i turtallsområdet hvor turboen virker. Har aldri greid å bestemme meg om det er turbo eller girkasse. Ikke hvine/ulelyd, mer en slags 'slitt manuell-girkasse'-lyd. Jeg har mistenkt turboen, nærmere bestemt VNT-ringen. Det ser ut som aktuatoren jobber greit nok, men min teori er at ikke mye skjer inni motoren. Her er en graf jeg laget i dag: Ser først på luftmassen. SOLL betyr requested, IST er actual. Det er betydelig lavere luftmasse registrert både på tomgang og når man gir gass - det syntes jeg var merkelig. Man ser det jeg visste fra før, at det tar opp til to hele sekunder fra man gir gass til bilen begynner å flytte på seg. Teori 1: VNT-ringen i turboen er kokset / ødelagt slik at turboen er stuck i en slags mellom/høy posisjon, og motoren sliter med å få den til å begynne å spinne ordentlig. Teori 2: Alvorlig luftlekkasje som jeg ikke har funnet? Teori 3: Alvorlig koksing av innsug? Håper på noen gode innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå