Gå til innhold

Tool32 feilmelding


warg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å resette en FRM modul siden ene angeleyeset har sluttett å virke. Jeg finner selve feilkoden som viser hvor mange ganger den har trigget, eneste problemet er at jeg får opp en feilmelding når jeg prøver å resette lyset. ERROR_ECU_SUBFUNCTION_NOT_SUPPORTED_INVALID_FORMAT. Noen som har vert borti dette problemet?

Jeg får også en feilmelding når jeg prøver å få kontakt via INPA, når jeg velger FRM modul sier den at modulen min er FRM 70. Men når jeg søker den opp sier den at det er FRM 87. Har også prøvd å resette via Tool 32 på FRM 70 uten hell.

Jeg lastet ned en pakke som heter EasyBMWTools som skal være enklere å sette opp, er det begrensninger i selve softwaren? skjønner ingenting her jeg nå.

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg løst problemet, det viste seg at jeg skulle bruke FRM 70.prg. For andre som kommer borti samme problemstilling. Under jobs: status_lampen_kurzschluss_counter trykk F5 for å sende jobben. Da poster den alle lysene, viss noen av verdiene er 1 så er det feil på denne kursen. For å finne hexidesimalkoden velger du LAMPNRTEXTE (3)(13) i tabellen-info. Her finner du Hexkoden. Når du har funnet denne min var 0x04, velger du _reset_kurzschluss_sperre under jobs. Under argument skriver du 0x04 og F5 for å sende jobben. Når den er sendt kan du sjekke på nytt om verdien har gått i 0. 

Deilig å finne ut av det, for jeg har en mistanke om at hadde jeg levert den på verksted hadde de sikkert byttet hele FRM modulen.

Tool 32 fixed.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forklaring på hva dette er som har bare falt over tråden, slik det fungerer er viss en lyspære ryker på bilen din begynner FRM modulen å telle antall start du har på bilen din. Etter 50 start deaktiverer FRM modulen kursen til den aktuelle lyspæren, det vil si selv om du bytter selve lyspæren vil den ikke fungere. Du må manuelt slette feilen i Tool32 og slik er fremgangsmåten som postet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...