amentia Skrevet Juni 27, 2019 Share Skrevet Juni 27, 2019 Har en 1995 316i som en stund har hatt litt problemer med instrumentpanelet. Plutselig slår alt seg av og alle varsellampene lyser, før det like etter kommer tilbake. Dette har pågått en stund og noen ganger har det skjedd at det har tatt litt lenger tid, og da har jeg banket lett oppå der. I dag så hjalp ingenting, og det som skal vise hvor langt den har gått ble til noen rare tegn, samt at det står og lyser «oilservice» under der. Disse slår seg nå ikke av når jeg slår av tenninga, og jeg hører også en lyd av noe som liksom dirrer bak instrumentene. Er det bare å bytte hele panelet, eller kan dette enkelt fikses? Skal kjøre bilen fra sør-Spania til Kiel neste uke, så jeg kunne godt tenke meg å vite hvor mye bensin jeg til enhver tid har, samt at det er greit å se temperaturen også. Speedometer har jeg på gps, så det er ikke så nøye. Håper noen har raske tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 28, 2019 Share Skrevet Juni 28, 2019 Ta ut panelet og sjekk kontaktene bak. Høres jo veldig sannsynlig ut som dårlig kontakt siden du må slå på det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Juni 29, 2019 Share Skrevet Juni 29, 2019 Hei! Er en klassisk feil med e36 instrumentet. Letteste er å få tak i ett brukt fra hvilke som helst e36 med firer motor (316 318 318is) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amentia Skrevet Juni 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2019 (endret) Fikk tak i et på det største bilopphuggeriet jeg noensinne har sett (i nærheten av Torrevieja). Inne i hallen var motorer, gearkasser og alt man kan tenke seg av bildeler lagret i et hyllesystem med flere etasjer. Han som hjalp meg fant fort frem til instrumentpanel til e36, men det var flere å velge mellom, med små forskjeller. Jeg gikk ut og tok et bilde av mitt, og da fant vi det rette. Han skrev ned en kode og løp opp trappa til tredje (!) etasje av hyllesystemet og kom tilbake med panelet. Pris: €20. Da jeg kom «hjem» tok det meg snaut 3 minutter å bytte. Endret Juni 30, 2019 av amentia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå