Gå til innhold

Standard bremseskiver eller borret/slisset


ChrisP
 Share

Anbefalte innlegg

Skal handle nye skiver til min 530d da det er kast i de jeg har nå. Så lurer jeg på om jeg skal kjøpe vanlige eller borret/slisset.

Nå mener jeg det står performance skiver fra GS på. er det noen fordeler/ulemper med det ene eller det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hva slags bruk det går i. 

Husk at med sånne skiver har du også mye høyere forbruk på klosser. 

Den transporterer også varme fortere ut enn standard skiver men til gjengjeld så har de tendens til å sprekke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stund vurdert det samme, da utelukkende fordi de borrede/slissede gir bedre og raskere bremseeffekt når det er vått. Da tenkte jeg Brembo men probleme med borrede er at det kan etter en stund oppstå sprekker som følge av varme, spenning og korrosjon. Der er de slissede bedre og det er ikke tilfeldig feks Porsche Panamera har slissede for bedre levetid. Turbo-utgaven har solide slik feks M550dx har men da compound. Har ikke erfaring med GS og de bremsene er jeg skeptisk til. Jeg kan anbefale Brembo sine som jeg har god erfaring med, rimelig er de også. (Jeg har E39 528i). Brembo Max/slisset. Her er et eksempel: https://www.skruvat.no/Bremseskive-P581348.aspx 

Ate har også lignende men de har keramiske klosser jeg syns bråker så holder meg til Brembo alt sammen. Om du har preface 530d er de lik som 528i jeg har, 296 mm, Da får du de også i utgaven Brembo Xtra som er borret. Romnes selger disse. 

Edit: https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/bmw-5-e39-530-d/000010025-1

Endret av quandt1960
Link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...