Brekki Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Hei, Kjøpte nylig en BMW 1-serie som en dag etter jobb ikke ville starte. Etter en stund med feilsøking tror jeg feilen er dårlig jording mellom motor/chassis. Får nå starteren til å dra rundt ved å laske over mellom motor/chassis, men den starter fortsatt ikke. Får feilkode 2f44 immobilizer. Noen som har vært borti dette tidligere, evt. vet hvordan startsperra kan fjernes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Å fjerne startsperren er jo ikke bare bare. Men det er jo mulig å sikkert resynce CAS og DME/DDE eller nullstille rolling codes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 Ja, missforstå meg rett, det er en nullstilling/resync jeg gjerne vil få til. Vet du/noen hvordan man får nullstilt dette, uten å frakte bilen til et BMW verksted? Eventuelt noen som kjenner til feilkode 2f44 og som har andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Jeg brukte INPA sist jeg holdt med startsperre. Da var det rolling codes som var feil fra nøkkel til CAS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 Skjønner. Hva slags symptomer hadde du når du hadde problemer med det? Er det et vanlig "problem" at startsperra kan slå seg vrang ved starttrøbbel og fjerning av batterispenning over litt tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Symptomene er full fart på startmotor, men ingen start. Så alt ser og høres rett ut, men den bare vil ikke starte. 5 min med INPA og alt var OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå