Erifla

E60 ombygging til manuel

Recommended Posts

Hei

Har en bmw 520i e60 04 å motoren har tatt kvelden så jeg fant ut at istede for å kjøpe ny motor kjøpe jeg heller en delebil 

Delebilen er en 520i e60 03 så d er så og si samme bilen Men den hadde Manuel og jeg hadde automat i min fant ut at det blir ombygging

Begge motorene er m54b22 

Så selve demontering og montering er greit men lednings nettet er jo ikke heilt det samme og der er lite på YouTube og nettet generelt for e60 

Fant ut av hvordan det blir med e46 ser ut til å være ganske likt opp sett men greit å være sikker 

Så kort sakt jeg lurer på hvor

-hvor ledninger fra clutch skal gå 

-Ledning fra Manuel kassa går ut i fra det er til rygge lys 

-må speedometer byttes? Går ut ifra det, hvordan blir det med ledninger til speedometer har ikke demontert det enda så litt usikker på om det er likt

-Får jeg starta bilen normalt når alt er gjort eller må ecu programmeres opp igjen får den kan startes og prøvekjøres

Og om der er andre ting som må gjøres med elektronikken og sann

Og hvordan blir det med godkjenning må jeg ha noen for får dokumentasjon på motor og gir holder det med reg nr på bilen som det kom ifra?

Takker for svar på forhold 

Edited by Erifla
Skrive feil

Takker for svar Shattered har sett litt på tegninger til lednings nettet ser ut som clutch switchen skal kobles til Car access system og DME husker ikke hvilken pine i hode men skal sende fasiten når skuta e på veien 

Pga jobb så har jeg ikke tid eller mulighet til å fortsette før om noen uker

Fått start etter mye feilsøking ble vanskelig å starte den bår alt var byttet som står i forum lenger nede

Var ganske rett fram ingen store problemer frem til jeg skulle starte opp 

Var antagelig lednings brud i koblinga til cas modulen 

Så nå starter ho og går jevt å fint etter ett olje bytte