Gå til innhold

Girkasse som slurer ved kaldstart E61 525xd Lci

Skjelbred
 Share

Anbefalte innlegg

Min 525xd har nylig begynt å slure når bilen er kald og frem til jeg har kjørt Ca 1 km, så fungerer kassen og giring tilsynelatende greit.

noen som har efaringer, tips eller råd?

Har fått tilbud og vurderer og få flusha kassen, men bortkasta penger om girkasse uansett må byttes.

Endret av Skjelbred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Ja, det er ikke bra.

Nå  et ikke jeg om dette stemmer 100%,men endel YouTube videoer viser at man kan bytte endel pakninger mellom mechatronic og girkasse huset og deretter få en riktig så flott girkasse opplevelse etterpå. Selvsagt byttes filter og olje da. Trenger ikke koste mer enn 6000,- om du gjør et selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på 7000,- for Flushing av kasse inkl bytte av bunnpanne m/filter. Synes dette var en god pris da det fort blir 3-4-5000,- om jeg skal gjøre jobben selv og bare få byttet 1/3 av oljen.

har jo tenkt tanken på at dette kan redde kassen, om oljen f.eks aldri har blitt byttet tidligere.

Men som skrevet tidligere, bortkastet penger om kassen my byttes... er jo redd det er converter som er gåen, da det virker å være svakhet på disse?

så håper noen har opplevd noe lignende og kan fortelle meg hva som ble løsningen for deres del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...