Skjelbred Skrevet September 27, 2019 Share Skrevet September 27, 2019 (endret) Min 525xd har nylig begynt å slure når bilen er kald og frem til jeg har kjørt Ca 1 km, så fungerer kassen og giring tilsynelatende greit. noen som har efaringer, tips eller råd? Har fått tilbud og vurderer og få flusha kassen, men bortkasta penger om girkasse uansett må byttes. Endret September 29, 2019 av Skjelbred Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2019 Share Skrevet September 27, 2019 Hvordan merker du at den slurer? De skal slure endel ved kald motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skjelbred Skrevet September 27, 2019 Forfatter Share Skrevet September 27, 2019 Farten øker ikke med turtall, går også veldig høyt på turtall før den girer. Om jeg f.eks gir full gass så øker bare turtallet og minimalt med fartsøkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2019 Share Skrevet September 27, 2019 Aha. Ja, det er ikke bra. Nå et ikke jeg om dette stemmer 100%,men endel YouTube videoer viser at man kan bytte endel pakninger mellom mechatronic og girkasse huset og deretter få en riktig så flott girkasse opplevelse etterpå. Selvsagt byttes filter og olje da. Trenger ikke koste mer enn 6000,- om du gjør et selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skjelbred Skrevet September 27, 2019 Forfatter Share Skrevet September 27, 2019 Har fått pris på 7000,- for Flushing av kasse inkl bytte av bunnpanne m/filter. Synes dette var en god pris da det fort blir 3-4-5000,- om jeg skal gjøre jobben selv og bare få byttet 1/3 av oljen. har jo tenkt tanken på at dette kan redde kassen, om oljen f.eks aldri har blitt byttet tidligere. Men som skrevet tidligere, bortkastet penger om kassen my byttes... er jo redd det er converter som er gåen, da det virker å være svakhet på disse? så håper noen har opplevd noe lignende og kan fortelle meg hva som ble løsningen for deres del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå