Gå til innhold

Hvor montere ekstra bryter i e39?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal montere diskret ledbar på min e39 for å få bedre fjernlys. Vil ha egen bryter til denne, men ulikt endel enda eldre biler hvor man ofte har ledige plasser til å sette inn ekstra brytere, finnes det ikke noe godt sted for sånt på e39.. Noen gode forslag til hvor man kan montere en liten bryter?(f.eks. denne https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/strombrytere/strombryter-kvadratisk-2000016436 ) 

Hadde håpet å slippe å borre hull til bryter på steder hvor det blir veldig synlig om jeg skulle finne på å plukke det bortigjen.

Endret av The Edge
Skrevet (endret)

Edit:

Til høyre for ASC-knappen viste seg å være ypperlig sted for å montere bryter, det er bare en blender som man enkelt kan vippe ut dersom man drar ut koppeholderen og vipper ut blendern med fingrene. Ledninger kan enkelt strekkes fra bakom der og ut i hanskerommet og videre derifra frem i motorrommet eller bakover til batteriet.

Tåkelysplassen er opptatt med tåkelysbryteren.  Jeg har ikke automatisk høydejustering, så plassen for høydejustering er også opptatt med den manuelle justeringen.

Det eneste naturlige plassen for bryter jeg kunne tenke meg er hvor av/på knappen for cruise controllen som sitter i trimpanelet til høyre for rattet sitter..

Har jo byttet ratt fra standard preface til m-ratt, hvor man har av/på knapp for cruise controllen i rattet(den oppe til venstre på dette bildet )image_235849_big.jpg,

men den har hos meg  ingen funksjon så må bruke den originale av/på knappen som sitter til høyre for rattet for å skru på cruise controllen, siden styrer jeg den via rattet. Dersom jeg på et eller annet vis hadde fått aktivert av/på knappen i rattet kunne jeg brukt plassen for av/på knappen til ekstralysbryter, men vet ikke hva som skal til for å få brukt knappen på rattet til å slå av/på cc.

Har aldri hatt ute det panelet, men den "blanken" som sitter til høyre for ASC-knappen, er det bare en list/blender man kan ta ut og evt. sette en bryter i ? Da kan jeg i så fall 3d-printe en ny blank som jeg kan tilpasse til en bryter..

maxresdefault.jpg

Endret av The Edge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...