Gå til innhold

BMW 528i 1977


Velox
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte denne bilen for 6år siden med defekt m30B25 forgasser motor (525). Bilen var litt rusten, men i god teknisk stand. Kjøpte en nyoverhalt m30b28 fra Larvik med Bosch innsprøytning fra BMW e28 -84 mod. Gjennom årene har bilen blitt kjørt ca 2000km i året og jeg har jevnlig skiftet ut gamle deler og EU godkjent bilen annenhvert år. Den har vært med på flere langturer i Troms fylke og en gang med henger på slep Trondheim-Tromsø.

De siste to årene derimot har vi fått baby og det har vært mye på plakaten på jobb. Det har resultert i at bilen bare har blitt startet regelmessig og ikke brukt. Jeg velger nå å selge den da jeg innser at den kommer til å stå seg ihjel om ingen tar vare på den. Bilen er i teknisk god stand. Kjører bra, bremser veldig bra og er tight i understell. Motor bruker lite eller ingenting olje.

- Nye bremser rundt om, nye håndbrekksko og bremseslanger (2017)
- Nye originale chromespeil kjøpt inn - Nytt luftfilter og plugger (2017)
- Bygget ny eksos hos Svendsen eksos i 2013, men innmat i midtpotte løsnet så nå brummer det litt ekstra fra bilen. Rekkesekser lyd, så jeg har ikke hatt noe imot det. :D
- Radiator og kjøleanlegg flushet (2013) - Ny dynamo (2014)
- Ettermontert servo fra E12 1980 mod. Nye slanger. (2013)
- Tenningsanlegget med coil, fordeler og ledninger nytt (2013)

Originale BBS 16" felger på 205/45 Nankang NS2 sommerdekk. Gode dekk, masse spor igjen. Originale BBS 14" felger på Hakkapelitta 5 piggdekk med masse pigger og spor igjen.
Det er noen hull i gulvet hvor det originalt er sveiset inn disse runde platene. Det har rustet hull i sveisingen (5-6mm hull). Har banket litt rundt om og finner ikke flere hull på karosseriet. Høyre forskjerm har et skikkelig rusthull i seg.
Bilen er ikke EU-godkjent, men står enda på skilt. Mangler ved forrige EU:
- Speil skadet, dårlig og gammelt glass (kjøpt nye speil, demontert de gamle)
- Batteri ikke festet tilstrekkelig (Mangler den spenna som skal ligge imot batteriet for å holde det fast)
- Håndbrekkarm for løs (reparert)
- Lekkasje fra bunnpanne (bil har gjennom årenes gang slått neddi asfalten nok ganger til at det har gått sprekk under selve bunnpanna. Det siver sakte ut, men etter bilen står over natta er det noen dråper på asfalten under. Det er ingen lekasje ellers rundt bunnpanne.)

Har noen deler liggende, både nytt og brukt. Bl.a ekstra 4-trinns manuell kasse.

Se annonse på finn.no.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=16005093320190710_072420.thumb.jpg.d14515cedddf2e1a0dd360025ef17047.jpg

 

Endret av Velox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...