Dahl2re Skrevet November 2, 2019 Share Skrevet November 2, 2019 Lagt ved bilde av det jeg «tror» er oljekjøler, korriger meg hvis jeg tar helt feil. Bilen bruker ca 1 liter olje på 2-3 måneder. Har tatt bilde av der jeg ser olje kommer ut. Kan dette være en quickfix med å bestille nye pakninger, eller er det mere som må til ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 2, 2019 Share Skrevet November 2, 2019 Dette er vel lokket til oljefilteret tenker jeg, sikkert dårlig simring. Følger med ny ved kjøp av filter Quick fix indeed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dahl2re Skrevet November 2, 2019 Forfatter Share Skrevet November 2, 2019 Lekasjen et den samme før og etter bytte av olje/oljefilter på BMW verksted, derfor mistenker jeg pakningen på oljekjøleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 2, 2019 Share Skrevet November 2, 2019 (endret) 44 minutes ago, Dahl2re said: Lekasjen et den samme før og etter bytte av olje/oljefilter på BMW verksted, derfor mistenker jeg pakningen på oljekjøleren. Det kan jo selvfølgelig være det. Men ut i fra bildet ditt og hvor oljen ligger hen syns jeg det ser ut som lekk fra oljefilterhuset. Får også masse treff på google med folk som har hatt lekkasje derfra. Det at oljefilteret ble bytta på et BMW-verksted er på ingen måte en garanti for at det blir lekkasjefritt. Her er en DIY på simringbytte på kjøleren, her lekker det i underkant oljekjøler noe som virker logisk hvis oljen skulle kommet derfra. Personlig ville jeg begynt med ny simring i oljefilterhuset da det er en meget lett jobb, funker ikke det så er oljekjøleren neste. Endret November 2, 2019 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dahl2re Skrevet November 3, 2019 Forfatter Share Skrevet November 3, 2019 Vakkert, takk for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå