e39en Skrevet November 2, 2019 Share Skrevet November 2, 2019 Hei.Lurte på om noen har erfaringer med N55 motoren,altså bensinsekser,har lyst på 530 i eller 535 i.Noen svakheter med denne motortypen?tenkte da spesielt på register og oljeforbruk.Kjører til dagen f11 525 d,men er som sagt sugen på bensin igjen.Må nok satse på 2012 til 2015 modell en plass i mellom.Hvordan er bensinforbruket på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 3, 2019 Share Skrevet November 3, 2019 Ikke hørt noe spesielt om registerkjede på de N55 motorene. Tror de fleste nyere bensinmotorene til bruker en skvett olje, men skal ikke være noe svære mengder. Har dog fått inntrykk av at disse sliter med rådelagre, er en del snakk om det på både tyske og amerikanske forumer. Tror 100.000 miles / 160.000km er det tallet som går igjen. Det rare er at en del av de havariene har oppstått kort tid etter bytte av oljefilterhus pakning. 🤔 Mens resten aner jeg ikke hva kommer av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39en Skrevet November 3, 2019 Forfatter Share Skrevet November 3, 2019 Ok,takk for tips😊.160.000 km på rådelager var tidlig syns jeg,kan noe ha løsnet og kommet inn i oljekanaler av pakningsbiter fra den gamle pakningen?Bare en teori,får se men er ikke så mange å finne av de bilene med den motortypen på markedet tenker da spesielt på 530 i og 535 i.Må nesten opp i såpass motor når jeg har vært vant med 204 hk og 450 Nm.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 3, 2019 Share Skrevet November 3, 2019 Vet ikke. Mener det har vært snakk om at det er noe kjølegreier som må demonteres i sammenheng med den jobben, og at det da kan ha havnet kjølevæske inn i motoren som har blandet seg med motoroljen. Men syns det har vært en del som har havarert eller motor har låst seg helt uten at det nylig har vært gjort en slik jobb på. Syns det virker veldig snålt, og ikke minst dumt da jeg selv kunne tenkt meg en N55 bil. 530i med N53 har jeg ikke hørt noe om mtp større problemer. Er snakk om HPFP, men noen mener det er sjeldent på disse. Er i hvertfall ikke like dyrt som et havari på N47 eller N57. Nei, bensin F10/11 er ikke så stort her i landet virker det som. Du har jo og 528i 3L da. Den ble dessverre erstattet av en turbo 2L etter få år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå