Nebbdyr38 Skrevet November 17, 2019 Share Skrevet November 17, 2019 (endret) Hei, har ein 523i frå 1999 med 2.5L automat som har begynt å tulle seg, gjekk tidligere i nød med melding «engine failsafe program» fant ut at den gjekk på 5 stempel, byttet alle tennplugger å ein tennspole å funket bilen godt fram til siste to måneder, No går den ofte i nødmodus « engine failsafe program» og «trans failsafe program» har tatt feilsøking med Carly å fekk opp masse feil, kan nåken forklara med hva dei ulike kodene er å hva som må fiksast? Endret November 17, 2019 av Nebbdyr38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 17, 2019 Share Skrevet November 17, 2019 (endret) Når det gjelder giret kan det fort være ABS-sensorfeil som gjør det. Fritt tolket ut ifra feilkodene. Jeg ville koblet på Inpa. Når det gjelder motor, så ville jeg begynt med gasspjeld. Usikker på motoren din, men ser det står MDK i kodene, som betyr en spesiell type gasspjeld brukt på ganske få motorer i 99-00. Begynner posisjonssensorene(TPS) å tulle går den rett i nødmodus. Hele gasspjeldet må skiftes. Har du den eldre varianten, så er TPS adskilt fra spjeldet og er langt billigere å skifte. Jeg måtte bytte hele greia. Kom på ca. 8k bare for delen. Også her ville jeg brukt Inpa. Les live-verdier og feilsøk utifra det. Feilkodene bruker også å være mer korrekte. Endret November 17, 2019 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nebbdyr38 Skrevet November 17, 2019 Forfatter Share Skrevet November 17, 2019 Har bilder frå ein side eg søkte om bilen med tanke på år og motor, mulig å sjå ka slags eg må bytta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå