Bjojon Skrevet Desember 27, 2019 Share Skrevet Desember 27, 2019 Hei Kjøpte meg en 2013 mod X3 184 hk 115000 km for ca 2 mnd siden. Oppdaget da jeg kom hjem at Turboen plystrer mye når bilen var kald. Fikk konstatert at lager var gåen på turboen, den måtte byttes. Hadde garanti på bilen så jeg fikk byttet turboen ganske kjapt. Har nå kjørt noen dager med den nye turboen, er ikke fornøyd. Virker fint når moter er kald, men starter å plystre når motoren er varm. Irriterende plystring når den girer/jeg slipper gassen 50-60 sone. Høres godt inne i bilen. Har gitt beskjed til både selger og verksted, de mener «disse» turboer skal være slik. (Har ikke snakket med BMW om dette) Dette kan jeg ikke helt forstå. Hvorfor er det ingen lyd når motoren er kald. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg her. Dette er vel ikke normalt på ny bytteturbo??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojon Skrevet Desember 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2019 Ingen som kan svare på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 30, 2019 Share Skrevet Desember 30, 2019 Mulig det er lekkasje på trykksiden da? Og ikke problemer med turbo. Ellers kan det være vanskelig å diagnostisere på lyd, da lyd er subjektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojon Skrevet Desember 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2019 Takk for svar, Har tenkt det samme. En lekkasje. Men lyden er bare der når motoren er varm. Kan det være at boltene skal etterteites etter noen mils kjøring? Er naturligvis nye pakninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 30, 2019 Share Skrevet Desember 30, 2019 Kan ikke tro at det er bolter, men jeg er jo på internett så jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå