rednasdenfl Skrevet Januar 1, 2020 Share Skrevet Januar 1, 2020 (endret) Hei, har en E39 525 tds som jeg har lyst til å leke med i vinter. Har nå koblet opp evry mod. Merker noe forskjell, men har nå lyst til å øke turbotrykket. Finnes det noen triks for å gjøre dette fort og gæli? Endret Januar 1, 2020 av rednasdenfl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 1, 2020 Share Skrevet Januar 1, 2020 Ja. Denne er jo helt grunnleggende, og det ser du ved å se på turboen. Men hva søker du å oppnå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rednasdenfl Skrevet Januar 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2020 Er ikke mye kyndig, har derfor lett etter en "steg for steg" guide, men finner ikke noe særlig. Vet ikke hva original-turboen tåler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 1, 2020 Share Skrevet Januar 1, 2020 Men du svarte ikke på det sentrale her, hva søker du å oppnå? Så kanskje vi kan hjelpe deg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rednasdenfl Skrevet Januar 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2020 Jeg søker å oppnå mer hk og nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 1, 2020 Share Skrevet Januar 1, 2020 Røyker bilen sort (av betydning) i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rednasdenfl Skrevet Januar 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2020 Spørs på evry moden. Kan sote ned det meste om jeg ønsker. Men skrur jeg den av er det nesten ikke sot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 1, 2020 Share Skrevet Januar 1, 2020 Ok. For at det ikke skal være tvil, "evry mod" er noe ræl. Det beste er å kjøpe et ordentlig utivklet oppsett (hvilket vi har). Dersom du likevel skal kjøre med evry rælet, og skal justere ladetrykk, så gjøres det likt: Først, forstå i grovt hvordan en turbo med intern wastegate fungerer. Så vil du se at det på denne motoren går en liten trykkslange fra kompressorhuset, dirkte til wastegate aktuatoren. Du har nå 2 alternativer: For mindre justering kan du enkelt bare stramme staget på wastegateaktuatoren. For store justeringer vil du trolig måtte "blø av" trykket som går til denne, typisk med en "boost contoller" ellger lignende (enkel liten sak med fjærbelastet kuleventil). "Hva original turboen tåler" er ikke mulig å svare på uten at du har betydelig mer kunnskap. Våre tall følger kjøp av oppsettet vårt desverre. Men du kan trygt justere opp en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rednasdenfl Skrevet Januar 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2020 Tusen takk for utfyllende svar! er kun tenkt som «vinterbil» da rusten allerede har tatt den, men får se litt hva jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå