Audiomannen Skrevet Januar 3, 2020 Share Skrevet Januar 3, 2020 Hei. Har en 1-serie e87 2007 modell som jeg vil oppgradere anlegget i. Jeg har funne flere alternaltiver til oppgraderinga, men tror at å oppgradere bassene under setet er det beste valget. Selvsagt er de ultrakompakte subbene litt for dyre (over 2000kr per element), og ser da etter et billigere alternaltiv. Da kommer million kroner spørsmålet: Hvor dyp er klaringen? Kan jeg evt. montere spacere for å få bedre klaring, eller vil det komme i konflikt med setet? Gjør ganske mye DIY, så det blir ikke noe problem kosmetisk. Vil bare høre meningen deres, eller om noen har tatt tak i samme prosjekt som jeg planlegger. bilde for referanse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Kn Skrevet Januar 3, 2020 Share Skrevet Januar 3, 2020 Hei Synd jeg ikke så denne før nå, monterte akkurat nye subber i en F22. Men det er som du sier minimal plass under disse. Elementene jeg tok ut (Harman Kardon) er 3 cm dype. Det samme er de jeg satt inn. Så vidt jeg kan se er det ikke plass til å sette inn spacer, du vil da ikke få på plass dekselet. Hadde tidligere en E87 jeg satte inn Match sine subber i, de koster 2790,- pr par. se link: https://www.bassbrothers.no/bilstereo/hoyttalere/match-mw-8b-bmw-d Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiomannen Skrevet Januar 6, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2020 Hei Tore. Hvordan syns du Match subbene fungerte? Har lest at folk ikke er serlig fornøyd med de. Kan det vere siden dei er mye kraftigere i watt, og trenger en ekstern forsterker? Vurderer også å kaste inn et par kroner for ground zero sine subber, som også kommer parvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Kn Skrevet Januar 6, 2020 Share Skrevet Januar 6, 2020 Hei igjen. Hvilken spiller har du i bilen ? Tror som du er inne på at skal du ha noen skikkelig nytte av å bytte subbene trengs det nok en forsterker. I min E87 jeg hadde sto det opprinnelig en Business radio, det første jeg gjorde var å bytte til en Radio Professional med integrert forsterker, deretter byttet jeg subbene og høyttalerne i dørene (Match disse også). Synes dette ble ganske mye bedre enn det originale Radio Business opplegget. Deretter byttet jeg Radio Pro til en med innebygd bluetooth, denne hadde ikke integrert forsterker så koblet da alt via en ekstern forsterker fra Ground Zero på ca 2x50 Watt, da ble det faktisk ganske bra sett i forhold til kostnaden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiomannen Skrevet Januar 6, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2020 Stemmer. Har planer om å montere en android radio fra kina, der en kompis av meg har gjort det samme og ser ganske bra ut. Har business radioen jeg også. Tror ikke jeg kommer til å bytte OEM høyttalerene med det første. Vil ha litt mer trøkk først. Uansett kommer jeg mest sannsynlig til å montere ekstra forsterker bak med originalforsterkeren for å utnytte bassene mest mulig. Finner sikkert noe på finn.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiomannen Skrevet Januar 6, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2020 Har du noe mening på Match subbene? Vil ikke kaste bort penger på noe som "iallefall er bedre enn OEM". Da kan jeg kilsågodt bruke mer penger på subb og få skikkelig resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Kn Skrevet Januar 7, 2020 Share Skrevet Januar 7, 2020 Som jeg skrev tidligere så var jeg fornøyd med Match sine subber. Uansett tror jeg ikke du vil få noe voldsom bass ut av subbene under setene på grunn av plassbegrensningen som tross alt er der. De vil vel aldri, uansett hvor dyre spesialsubber du kjøper kunne sammenlignes med en subkasse i bagasjerommet. Men i forhold til de originale 6,5" subbene synes jeg Match sine 8" spiller veldig bra, spesielt med ekstern forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå