Jump to content

Audiomannen

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About Audiomannen

  • Rank
    Sersjant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Interesser:
    Bil, lyd, elektronikk og datamaskiner
  • Kjøretøy
    BMW E87 (RIP) E46 320i

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei, Jeg har nylig kjøpt en e46 med gåen servopumpe. Jeg lurte på om det er en måte for meg å sjekke typenummeret på nett, eller må jeg demontere pumpa for å kunne lese det av? Skiltnummer er SU53096
  2. Jeg fant ut fra en tråd at B30 dyser gir 236cc/m, som er litt i det minste laget. B25 har 208cc dyser, og jeg vil ikke gjette hva jeg har xD Tror jeg uansett må gå for aftermarket dyser, var bare jækla vanskeligt å finne noen med lang hals. Vet ikke om det har noe å si, men vil ikke gjette meg fram med mindre jeg har et konkret svar..
  3. Stemmer det, må tilpasses litt om jeg skal montere den. Kjøper jeg injektorer til M54B30 kjører jeg risikoen om at jeg blåser ut masse penger på noe som funker litt bedre. Tror nok jeg bør gå for uoriginale injektorer. Hørt mye bra om Siemens Deka
  4. Hei. Sitter her og klør meg i hue på injektorer. Har søkt en del rundt, men finner ikke noe svar. Jeg skal oppgradere injektorer på motoren min, men jeg lurer på hvilke som vil passe. Jeg ser at de originale er ganske korte og har en lang hals til innsuget. Så sliter jeg å finne noen korte injektorer med hals. Spørsmålet er da om det er nødvendig med de halsene, eller har det ikke noe å si? Og er der kanskje mulig å montere lange injektorer med litt tilpasninger i motorrommet?
  5. Supert! Takk for svar!
  6. Hei, Jeg har en E90 med defekt motor, som jeg gjerne vil bytte. Dette er en 318i E90 2005 mod med N46B20B motor. Målet er å bytte med en motor med samme motorkode. Da lurte jeg bare på, må jeg omprogrammere hjernen slik at den nye motoren kan samarbeide med automatkassen? Eller er det bare enklere/billigere å bytte både motor og gear? Eller kanskje det er problemer som jeg overser.. Iallefall er jeg takknemlig for alle svar
  7. Der kom nyåret og flere dårlige nyheter. Hele kjøpet stinker. Info som jeg og pappa har fått er forskjellige, og mekanikeren er ikke trofast. Vi har komt fram til at han som møtte oss for å selge bilen for "sønnen" som han skrev til meg på melding, var en kompis av faren til eieren av bilen, altså han solgte bilen for sønnen til kompisen. Dette gir ingen mening overens med hva han sa til oss når vi møttes. Pengene ble til og med betalt til hans konto, ikke sønnen eller den ordentlige faren til sønnen. Mekanikeren som skulle ha garanti på motorbytte hadde bare garantien "for å v
  8. Ok. Takk for svar! Da slapp jeg i det minste å bruke en tohundrelapp på Flap delete kit.
  9. Var inne på realoem, men så begge alternaltivene der. Tror kanskje jeg er nødt til å vente til jeg får bilen tilbake for å se. Takk for svar
  10. Hei Bimmers. Jeg har tenkt å fjerne swirl flaps i en N47, men har lest et par steder at 118d ikke hadde det. Har ikke bilen tilgjengelig før om ca. en uke, så jeg har ikke sjans å sjekke selv. Er det noen som har peiling, evt gjort det selv?
  11. Har du noe mening på Match subbene? Vil ikke kaste bort penger på noe som "iallefall er bedre enn OEM". Da kan jeg kilsågodt bruke mer penger på subb og få skikkelig resultat.
  12. Stemmer. Har planer om å montere en android radio fra kina, der en kompis av meg har gjort det samme og ser ganske bra ut. Har business radioen jeg også. Tror ikke jeg kommer til å bytte OEM høyttalerene med det første. Vil ha litt mer trøkk først. Uansett kommer jeg mest sannsynlig til å montere ekstra forsterker bak med originalforsterkeren for å utnytte bassene mest mulig. Finner sikkert noe på finn.no.
×
×
  • Create New...