schlagwerk Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Hei Byttet den indre dårhåndtaksramma, som var knekt. Har problemer med at dørlåsen fryser. Vet ikke akkurat om det er vann som fryser på pakningene til dørlåsen, eller om selve dørlåsen fryser. Så fukt inne i døra. Noen som har erfaring med problemet, eller vet hvilke pakninger/deler som bør skiftes ut? Tenkte et sekund på de små pakningene på selve dørhåndtaket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 På e39 pleide det å være låsekassen små fikk dårligere smøring over tid. Så de kunne man både i olje, så ble de bra. På x5 e70 er det dårlige vaiere i døra som er problemet. Jeg vet ikke helt hva som gjelder for e53. Men her er de aktuelle delene. Nr 1 eller 15. http://bmwfans.info/parts-catalog/E53/Europe/X5_3.0d-M57/L-N/feb2002/browse/vehicle_trim/front_door_control_door_lock/ For å sjekke hva som er dårlig, så vil jeg tro du kan åpne døra fra utsiden og kjenne om det ikke er noe motstand i håndtaket. Deretter kan du, en annen gang, dra i det indre håndtaket og se om samme problemet oppstod. Åpne da døra fra andre siden og strekke deg over til andre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schlagwerk Skrevet Januar 22, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2020 Hei, takk for svar. Jeg tenker den lange kabelen som går fra øvre del og kobles til den indre ramma, kan være synderen. At denne er full av fukt, og fryser i minusgradene.. Kabelen fra øvre indre handtak løsnet når jeg tok for hardt i, og henger løs inni døra nå. Denne beveger seg fritt, men opplever av og til at det ytre dørhåndtaket fryser fast i dørpakninga. Kan disse være en ide å bytte ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 22, 2020 Share Skrevet Januar 22, 2020 Jeg anbefaler deg bare å ta av dørtrekket. Det er ganske så enkelt egentlig. Da ser du sannsynligvis hva som er feil. schlagwerk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schlagwerk Skrevet Januar 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2020 Det viser seg da at det er selve dørlåsen med aktuator som fryser... tydeligvis et relativt kjent problem? Noen som vet om disse kan tørkes og remonteres/smøres eller om det bare er å bestille nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2020 Share Skrevet Januar 26, 2020 Jeg badet mine 2 låsekasser på e39 i 10-40 motor olje, og hengte de på tørk et par dager, så ble de bra de. schlagwerk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schlagwerk Skrevet Januar 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2020 Er det samme låskasser som 02 X5 E53? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2020 Share Skrevet Januar 27, 2020 Om de er helt like, vet jeg ikke. Men vil anta at de ligner mye. E53 og e39 er mye lik. Men du kan jo sjekke delekatalogen bmwfans.info eller realoem.com. Evt kjøper du bare brukte låsekasser og monterer inn etter du har behandlet de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå