Gå til innhold

Bmw E60 530D 2003 Girkasse nødmodus


Ærklart
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Har en bmw som går i nødmodus nesten hver gang jeg kjører nå. Det kan skje når som helst og jeg merker ikke noe mønster på hvorfor den gjør det.

Girkassen som går i nødmodus altså, men kan fortsatt kjøre, men den girer ikke og D, N og R blir borte fra dashbordet. Etter bilen har stått rolig en times tid er problemet borte. 

Får feilkode "girvelgerbryter". 

Det som er, er at forrige eier har byttet selve girspaken til en mer fancy og nyere model, og på denne fungerer ikke lysene. Jeg lurer da på om dette er grunnen til at jeg får feilkode girvelgerbryter, og at dette ikke har noe med at kassa går i nødmodus. 

Bilen girer helt fint ellers. Ingen symtomer på att kassa er gåen. Det eneste er ett lite "brems" fra 2 til 1 som er værre dess bråere du bremser. 

Tenkte å bestille brukt girvelgerbryter fra ebay til 1000kr istedenfor å sjanse på att en ny en til 6500kr vil fikse problemet. 

Tanker og forslag til hva jeg burde gjøre? Takk så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god ide. Skal sies at girvelgerbryter er hele "boksen" som girspaken er festet i. Gir jo litt lite mening at feilkoden er girvelgerbryter hvis det viser seg å være lysene på selve spaken som utløser feilkoden, men ikke veit jeg hvor nøye disse kodene er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ærklart skrev:

Det er en god ide. Skal sies at girvelgerbryter er hele "boksen" som girspaken er festet i. Gir jo litt lite mening at feilkoden er girvelgerbryter hvis det viser seg å være lysene på selve spaken som utløser feilkoden, men ikke veit jeg hvor nøye disse kodene er. 

Usikker der selv, hva har du brukt for å lese feilkoder?

Legger ved noen linker fra andre forum ang dette temaet. 

https://5series.net/forums/e60-e61-parts-accessories-mods-22/why-can-t-you-change-pre-lci-shifter-new-one-89633/

 

https://forum.bmw5.co.uk/topic/55904-lci-gear-selector-on-non-lci-car/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...