Bimmerboy42 Skrevet Mars 30, 2020 Share Skrevet Mars 30, 2020 Hei jeg har kjøpt en bmw 530da touring 231 hk 06mod. bilen er chippet for 3 år siden hos tuningservice av forrige eier. men jeg sliter med noen feilkoder som dukker opp. når jeg kjøpte bilen var dpf tett . byttet om til uoriginal dpf og nå drar bilen ganske bra. eneste feilkode som dukker opp er 3FF0 LMM. denne har jeg byttet flere ganger med samme delenr og adaptert til bilen men enda har jeg 3FF0 feilen tilstede. det er dårlig drag i bilen helt til den kommer opp til ca 2200 o/min og etter dette drar bilen meget bra. har tatt av innsuget for inspeksjon, var noe der men ikke så ille egentlig, jeg har tatt av egr for rens og denne virker ser det ut til,byttet hoved og egr termostat,byttet luftfilter, sjekket alt av vacum slanger under innsug, ingen lekkasjer funnet, byttet lmm flere ganger fortsatt samme feil, blendet swirl flapsa mens innsuget var tatt av. når jeg tar av vacumslangen til egr spjeldet om jeg skal kalle det og blender vacumslangen da drar bilen bra men for økt utslipp feil og mener å huske at det var 4301 feil, men da akselerer bilen meget bra helt fra start og ingen feil under kjøring. har hørt at folk setter inn en 20 kroning mellom egr kjøler røret og egr spjeldet ? kan det ta skade om man blender og kjører uten vacumslangen tilkoblet ? skal ikke dpf regenerere ? har ikke hørt dpf regen etter bytte av dpf. håper jeg har klart å forklare problemet. håper å få noe innspill/råd fra dere som kan bmw. evt hjelp til feilsøking i Drammen/hokksund området ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jony Skrevet Desember 28, 2022 Share Skrevet Desember 28, 2022 Hei, fant du ut av dette?? Sliter med nøyaktig det samme på en X5 E70 m57d30 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 28, 2022 Share Skrevet Desember 28, 2022 Hva har du evt sjekket da? Det er sjeldent at feilkoder direkte sier "defekt LMM" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå