IRN Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 Hei, Har en 1998 E46 318i med halogenlykter. Varsellampene for ødelagte frontlys dukket plutselig opp for høyre side, og deretter for venstre side en uke etterpå. Men både nærlys og fjernlys fungerer helt fint når jeg tittet på lyktene/pærene. Og jeg har ikke gjort noen endringer på lysene på flere måneder. To spørsmål: 1. Vil korrosjon i en kontakt kunne føre til denne tilstanden? Altså for høy motstand slik at varsellampen tennes, men lav nok motstand til at pæren i frontlykten lyser? 2. Vil den gi 2'er-feil på EU-kontroll fordi varsellampen lyser, selv om frontlysene funker helt fint? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 Har du sjekket parklys, blinklys og tåkelys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IRN Skrevet April 6, 2020 Forfatter Share Skrevet April 6, 2020 Takk, ser ut som at en av tåkelyktene er gått... Og en baklykt på lokket. Merkelig at den viser feil i instrumentpanelet. 20200406_153039.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrfix Skrevet Juni 7, 2020 Share Skrevet Juni 7, 2020 På 5.4.2020 den 21.03, IRN skrev: Hei, Har en 1998 E46 318i med halogenlykter. Varsellampene for ødelagte frontlys dukket plutselig opp for høyre side, og deretter for venstre side en uke etterpå. Men både nærlys og fjernlys fungerer helt fint når jeg tittet på lyktene/pærene. Og jeg har ikke gjort noen endringer på lysene på flere måneder. To spørsmål: 1. Vil korrosjon i en kontakt kunne føre til denne tilstanden? Altså for høy motstand slik at varsellampen tennes, men lav nok motstand til at pæren i frontlykten lyser? 2. Vil den gi 2'er-feil på EU-kontroll fordi varsellampen lyser, selv om frontlysene funker helt fint? Var borti det samme på min E46, der var det bare å bytte parkpærer så var det i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå