Bmwfyr Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 Er det noen her ute i forumet som har erfaring med å åpne eller fjerne partikkelfilter, og konsekvensene med det. Hører jo rundt-omkring at det har vært endel plunder med disse motorene (2L 150 hk) med tett filter. Styringen er laget slik at dersom filteret blir for mye blokkert, så virker ikke regenereringen. Det blir fortalt meg at endel eiere fjerner filteret, eventuelt demonterer det og borer flere 10mm hull gjennom innmaten av filteret, og monterer det på plass igjen. Hva med trykk og temperaturfølere i denne sammenheng? Demonteres disse? Hva med katalysatoren? Fylles denne med sot og partikler? Meninger om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 Følgende gjelder TRF produkter og ikke nødvendigvis universalt: Kat kan stå igjen. Sensorer beholdes. Våre produkter har lyddempere istedetfor filteret, også gjør vi visse endringer i ecu for at den skal ha bedre sjanse på eu kontroll (Alle våre biler har gjennom de snart 10 årene gått gjennom fint, også ved kontroll av vegvesen). Men det er likevel viktig at du er obs på at bilen ikke lengre er ihht typegodkjenning, lover og regler uten dpf. Bmwfyr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfyr Skrevet April 20, 2020 Forfatter Share Skrevet April 20, 2020 Takk for tips TRF. Skal se nærmer på dette! TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå