Gå til innhold

Error 4A63 Bmw x3


bx3ra
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Hei igjen

Da skal jeg forklare hva som er feil og gjort her nå

Da han som eier bilen kjøpte denne så viste han at der var feil på bilen og det er mye, men det som er den største feilen er at den ikke starter og temp
måler går til topp.
Her har vert og prøvd mye, men han fant ut og legge ECU i fryseren 30 min så startet bilen opp uten problem, men problemet kom igjen etter ECU ble varm igjen.
Han googlet og fant de feilene som kunne forårsake dette femomenet uten at det hjelpte noe.
Så han fikk en venn av seg til og åpne ECU og varmloddet hele ECU og da funket den helt topp for noen dager(hva det han sa da)
Så neste steg hvar at han pratet med en som chiptrimmer biler og når han fikk ECU og chiptrimmet ECU så var temp måler slik den skulle, men da kom feilkoden 4A63 frem
og den har jeg da prøvd med flere program jeg har skrevet her uten hell pluss NCS-expert tool.
Har han som chiptrimmer biler til og lagt in orginale software på ECU igjen som da igjen dukker temp på fullt
Praten igjen med han som chiptrimmer biler og han sa at slik som han så det var det og kontakte BMW
verkstet og høre.
Han har pratet med bilverksted for BMW for og høre hva som må gjørest for og få bukt med problemet og han fikk da til svar at de måtte ha bilen
så kjøpe en ny ECU uten noe i så legge inn orginal software i den pluss andre oppgaver som trengtest for at bilen skulle starte og funke normalt, men det
koster nesten 11000,- noe han ikke ville koste på den bilen, så nå er bilen avskiltet og han har ikke bil som han trodde skulle få til.
Så etter slik jeg og han ser det så er dette en kansje fin delebil for noen eller kun og sende den på huggeren.

Vist det ikke er noe annet en kan prøve med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...