Gå til innhold

Error 4A63 Bmw x3


bx3ra
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og hjelpe en venn av meg med en BMW X3 som ikke starter, når jeg vrir om nøkkelen så får jeg kinnet, men den starter ikke.

Har instalert INPA på en pc og Rheingold og bruker en K+DCAN USB interface kabel, men på INPA får jeg feilmeldinger(skal legge opp bilde når jeg kommer til bilen) med Rheingold så får jeg opp feil VIN

Hva kan vere galt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du ikke opplyser om all info. For hvir står det noe om VIN feil?

Sannsynligvis må du bare synce dde med ews på nytt så er det good to go! 

Har vært borti dette før en gang på en x5 e70. Det skjedde når han hadde latt den stå en stund og hadde dårlig batteri mener jeg. Uten at det trenger å bety noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Otis skriver .Ista/Inpa  er nødvendig   for synkronisering av motorstyring og startsperre, DDE og CAS.Dette synkroniserer enhetene på nytt slik at de kan snakke med hverandre igjen.Det skjer  vanligvis når du prøver å starte kjøretøyet med et dødt /svakt batteri. om du bare kan skrive inn 7 tall ,så er jo det de 7 siste i vin nr .


 
Endret av bmwe84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg starter programmet Rheingold så trykker jeg på den skiftenøkkelen i topp og skal da velge select brand, der har jeg BMW/MINI.

Så på VCI config, interface type der har jeg Ediabas default setting.

Er dette riktig instillinger?

Vist det er riktig så trykker jeg på Operations, da får jeg bare skrive in VIN med 7 tall/bokstaver, så prøver den og lese men får etter en stund feil VIN.

Har jeg riktig kabel da, bruker K+DCAN USB interface kabel?

 

Endret av bx3ra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men tror jeg har funnet feilen nå, fant ikke ut det med Kopier filene fra SQLiteDBs og psdz i mappa du lasta ned til samme mappe i Rheingold mappa under programfiler.

Var vist en 7z fil som jeg ikke la inn som heter PSdZ da, håper det er brae det som mangler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, bra da satser vi på det.

Om du vil teste ISTA på PC før du går ut, så kan du legge inn alle tegn i rammenummer, da skal det virke. De kuttet ut de 7 siste for endel versjoner siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men teste ISTA på pc før jeg koblet til bilen er det samme nå, får ikke legge inn hele VIN vist jeg bruker select brand BMW/MINI, men med BMW/Motorrad får jeg skive in hele VIN.

Så tror det er noe annet galt her, men hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg det ut og det var at jeg måtte ta alle som var i SQLiteDBs og pakke de ut og legge de i mappen i Rheingold :)

Da funket alt uten og koble til bilen :)

Da er neste steg og se om den funket tilkoblet bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...