Gå til innhold

Bilen stopper ved oppstart


Trym A
 Share

Anbefalte innlegg

Til tider når jeg starter bilen så dør den ut etter 2-5 sekunder. Bilen starter normalt men "hoster" og blir kvalt.

Starter jeg den på nytt så er alt ok. Men noen ganger må jeg starte den 2-5 ganger for at jeg kan sette i gang kjøringen.

Noen som kan gi en pekefinger på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg startet i dag tidlig så var det 6 varmegrader. Ingen problemer under kjøring, kun til tider ved oppstart. 

Opplever noen ganger at motor rister når jeg skal slå av bilen også.

Den kan starte fint alle ganger i løpet av en uke men så plutselig kommer feil at den starter så blir den kvalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BimmerLink 

Digital Diesel Electronics
6 errors
255C00: EXHAUST GAS RECIRCULATION CONTROL, POSITION CONTROL: VALVE TOO OPEN / NEGATIVE CONTROL DEVIATION
272F00: EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE, PLAUSIBILITY: MECHANICALLY DEFECTIVE NEAR OPEN POSITION
278A00: THROTTLE VALVE ACTUATOR: ELECTRICALLY OR MECHANICALLY DEFECTIVE 24F700: FUEL FILTER HEATER, ACTIVATION: INTERRUPTION
272E00: EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE, PLAUSIBILITY: MECHANICALLY DEFECTIVE NEAR CLOSED POSITION
255B00: EXHAUST GAS RECIRCULATION CONTROL, POSITION CONTROL: VALVE TOO CLOSED / POSITIVE CONTROL DEVIATION

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om du bare spøkte i innlegg nr 3 fra deg. Disse feilkodene sier jo ALT om hva som er feil.

Det som er litt artig for min del, er at jeg gjettet rett i mitt forrige innlegg.

Den eneste feilen som sannsynligvis ikke er problemet, fuel filter heater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selv lese om delene på feks newtis.info. 

Det bør feilsøke på mer, for å være sikker på at et ikke er kabelbrudd eller annet problem. FØR man skifter deler basert på en/flere feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...