Gå til innhold

e36 radiator bytte? hjelp


Tjallvard
 Share

Anbefalte innlegg

hei hei,

det lekker litt kjølevæske hos meg. jeg har ikke fått jekket opp og sett så nøye under, men jeg vet at radiatoren ble byttet rett før jeg var å handlet bilen og at det ble byttet med en allerede brukt oem radiator. Jeg vet ikke hva som er vanlig ifh til lekkinga? hos meg renner det hvertfal litt ut etter en liten kjøretur, men det renner aldri mer noen desiliter. Motoren har aldri gått varm. Føler av og til det kan lukte litt fra aircon ved oppstart, men ikke betydelig og det går bort etter 5 min.

Har jo hørt mye hvor drit disse radiatorene er og jeg må vel bytte uansett. Noen forslag til noe bra men ok priset ettermarkeds radiator? 

 

takk for svar og hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissens lager erstatningsradiatorer, men du bør finne ut hvor lekkasjen er før du bytter. På E36 kan det like gjerne være fra ekspansjonstanken på siden av radiatoren (den i plast) eller fra termostathuset (også plast som typisk sprekker). Du kan prøve å bruke speil eller frontkamera på mobilen for å se under bilen, trenger ikke nødvendigvis å jekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg skal dobbeltsjekke, kan evt bare bytte delen det lekker fra da?
jeg tenkte om radiatoren var gammel og dårlig kunne jeg like gjerne bytte hele? Det virker jo ikke som en altfor dyr eller vanskelig prosess? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurant å bytte radiator på E36 og helt sikkert en grei investering om du skal ha bilen en stund, men det hjelper som sagt ikke hvis det f.eks. lekker fra en sprekk i termostathuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...