Gå til innhold

Takstativ til F48


Ziggy99
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2020 x1 som jeg skal kjøpe takstativ til.

Ser at BMW har originalt, men ser også at Thule selger et som ser bra ut:

https://www.thule.com/nb-no/roof-rack/car-roof-racks/thule-edge-wingbar-_-95xx?car=bmw-x1-5dr-suv-_-pq2d

Det eneste er at det står en kommentar om at:

"Biler med soltak: Stativet monteres lavt over taket på bilen, og det er derfor ikke sikkert at soltaket kan åpnes. Kontroller klaringen før du åpner soltaket."

Det er ikke så lett å teste ut dette uten å faktisk ha kjøpt det... Noen her som har prøvd det på en BMW med soltak?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis får du åpnet vippen, da denne gjerne er mellom takstativene. Du vil neppe få åpnet luken helt bak med mindre bakerste bøyle er bak soltaket. Går du for BMWs originale så er de litt høyere og sikkert mer gubbete, men da er du 100% sikker på at luken havner under. :) Det spørs jo også hva du putter på de og hvor mye dette bygger ned eventuelt eller behovet for og åpne når noe er på taket...

Takstativ blir uansett aldri helt bra, en må bare bite i det når man har behov for de. Jeg har BMWs originale på min F45. Første halvåret etter jeg anskaffet bøylene lot jeg de stå på, men det tar bare 1 min og ta de av og 2 for og få de på, så de blir tatt av når de ikke er i bruk. Dessuten behagelig uten vindstøy. Jeg har takluke og det funker supert med originale BMW. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...