Nik0 Skrevet Juli 13, 2020 Share Skrevet Juli 13, 2020 (endret) Hei! Har i det siste fått en feilkode på dieselpartikkelfilteret. Har prøvd dpf rens som du tilsetter i dieselen, har også prøvd å kjøre bilen på rundt 2500rpm i rundt 40 minutter uten at feilkoden forsvinner. Kan det være at jeg bare må resette feilkodene eller må jeg rense selve partikkelfilteret? Endret Juli 13, 2020 av Nik0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Juli 13, 2020 Share Skrevet Juli 13, 2020 (endret) 14 minutter siden, Nik0 skrev: Hei! Har i det siste fått en feilkode på dieselpartikkelfilteret. Har prøvd dpf rens som du tilsetter i dieselen, har også prøvd å kjøre bilen på rundt 2500rpm i rundt 40 minutter uten at feilkoden kommer opp. Kan det være at jeg bare må resette feilkodene eller må jeg rense selve partikkelfilteret? Det kommer ann på, som regel etter en regenerering så vil «hjernen» kalkulerer gjenværende distanse av dpf. Da med bakgrunn med askenivå og mottrykk. Men kan være andre årsaker til at dpf ikke regenerer, slik som kjølevæske temperatur er for lav, defekt sensor, for lite diesel eller for korte turer over lengre tid. Har den først kjørt feil meld så må feil minne slettes før den vil prøve og kjøre regen på nytt. Noen ganger må man tvinge igjenom en regen med ista/d . På mindre avanserte diagnose apparater vil man bare klare og slette melding. Endret Juli 13, 2020 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nik0 Skrevet Juli 13, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2020 Ok takk for kjapt svar, får prøve å slette feilkodene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikaelk Skrevet August 29, 2020 Share Skrevet August 29, 2020 På 14.7.2020 den 0.49, Nik0 skrev: Ok takk for kjapt svar, får prøve å slette feilkodene Heisann, Hvordan gikk det? Blei det borte når du slettet kodene eller kom dem tilbake? Har samme problem selv for tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nik0 Skrevet August 30, 2020 Forfatter Share Skrevet August 30, 2020 Kjøpte en obd2 og resetta feilkodene, har kjørt over en måned nå uten problemer :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå