xracer Skrevet Juli 20, 2020 Share Skrevet Juli 20, 2020 (endret) Bytta rundt på coiler og satt i 1 stk. ny idag, samt nye plugger. Bilen har stått en stund nå, etter at fikk ujevn gange på den. coilbytte og pluggbytte hjalp ikke noe, men når koplet fra MAF'en gikk bilen fint både på tomgang og når kjører. Er det da ganske sikkert at det er MAF'en jeg må bytte? Tenkte å prøve å rengjøre den før bytter. Elektronikk rensespray kan kanskje brukes? Har ikke noe spesifikk MAF spray tilgjengelig. Noen som vet hvor det er best/billigst å få tak på ny sensor? Endret Juli 20, 2020 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 20, 2020 Share Skrevet Juli 20, 2020 Tipper du får en brukt maf for noen hundrelapper på finn. Må være den enkleste måten å gjøre det på? xracer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Juli 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2020 2 hours ago, Mariuse34 said: Tipper du får en brukt maf for noen hundrelapper på finn. Må være den enkleste måten å gjøre det på? Ja, hvis finner en med god pris, er nok det det enkleste. Ser at det er nevnt at MAF'ene på noen (alle?) av BMW'ene, er designet for å være selvrensende. Dvs da er det bortkastet å prøve å rengjøre de. Men selvrensende må vel da være at de mener at varmen fra tråden brenner bort smuss/oksidering. Men hvis bilen ikke blir brukt over lengre tid, kan det kanskje bygge seg et belegg (oksidering) som selvrensingen ikke klarer fjerne helt når den igjen tas i bruk og at dette kan produsere feilsignaler. Tror iallefall jeg skal prøve å rense den først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 21, 2020 Share Skrevet Juli 21, 2020 Det ryktes at noen har fått til å rense. Jeg ville byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Juli 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2020 2 hours ago, Mariuse34 said: Det ryktes at noen har fått til å rense. Jeg ville byttet. Ja, er vel sannsynlig at det ikke funker med rens, men får prøve. De har ihvertfall en MAF merke VDO samt BMW original. Originalen koster skjorta, så lurer på om den fra VDO er eneste brukbare alternativet. Halve prisen ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 21, 2020 Share Skrevet Juli 21, 2020 Hva er delenummeret? En brukt en vil antagelig ikke vare evig. Men det er en billig måte å feilsøke. Som sagt, du før en fra en delebil for 200 spenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Juli 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2020 2 hours ago, Mariuse34 said: Hva er delenummeret? En brukt en vil antagelig ikke vare evig. Men det er en billig måte å feilsøke. Som sagt, du før en fra en delebil for 200 spenn Bare så delen på en side, men husker ikke i farta hvor det var, men etter diagnose med software, så ser det ut for at den jeg har fungerer. Ligger også på cirka 5 g/s på tomgang og er gjevn med forskjellinge konstante RPM. Men takk, skal huske tipset hvis jeg må ha en 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå