Oscorp Skrevet August 8, 2020 Skrevet August 8, 2020 2004 316 E46. Girgassa går i nødmodus. Skannet og fått opp feilkode 92 can torque interface. Prøvde å slette den men kom tilbake med en gang. Noen tips til hva dette er?
Hpi Skrevet August 8, 2020 Skrevet August 8, 2020 Girkasse får beskjed om å gå i nød pga feil verdier på luftmengde. Det kan være hull i noe på innsug, det kan være skitten eller ødelagt LMM etc
Oscorp Skrevet August 8, 2020 Forfatter Skrevet August 8, 2020 Byttet luftfilter. Kan jeg da ha klart å ødelegge noe i forb med luftmengdemåler? Skrudde den nå opp igjen og på men feilen kom med en gang. Blir neste skritt å bytte luftmengdemåleren?
Hpi Skrevet August 8, 2020 Skrevet August 8, 2020 Du kan prøve med maf cleaner først, ikke ta på de tynne trådene i LMM. Sjekk at du har fått alt skikkelig sammen etter filterbytte slik at det ikke suger falsk luft noe sted, ikke kjøp ny LMM før du har fått lest ut med diagnose hvilke verdier den måler.
Oscorp Skrevet August 8, 2020 Forfatter Skrevet August 8, 2020 Tok opp filterboksen igjen og sjekket at slanger og kontakter sitter. Resatte LMM og can tourque meldingen. Så sikker på at alt er tett. Koblet på ODB og fikk ut verdier på LMM. Ved tomgang viste det ca 6g/s. Ved litt gassing opp til 60-70 g/s. Er dette normalt? Koden som dukker opp er 002D0F: CDKLM - hot film air mass meter. Den dukker også opp med en gang etter å slette den. Takker for videre tips.
The real the stig Skrevet April 10, 2023 Skrevet April 10, 2023 På 8.8.2020 den 16.53, Oscorp skrev: Tok opp filterboksen igjen og sjekket at slanger og kontakter sitter. Resatte LMM og can tourque meldingen. Så sikker på at alt er tett. Koblet på ODB og fikk ut verdier på LMM. Ved tomgang viste det ca 6g/s. Ved litt gassing opp til 60-70 g/s. Er dette normalt? Koden som dukker opp er 002D0F: CDKLM - hot film air mass meter. Den dukker også opp med en gang etter å slette den. Takker for videre tips.
The real the stig Skrevet April 10, 2023 Skrevet April 10, 2023 Hei! Jeg har samme problem med min bil , fant du en løsning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå