MC98 Skrevet August 20, 2020 Share Skrevet August 20, 2020 Jeg har en BMW 320I 2012 modell som jeg merker sliter med å starte på kald motor. Bilen har nylig vært inne på service hvor bytting av tennplugger var inkludert. Når jeg gjennomfører diagnose får jeg opp feilmelding på sylinder 1 og 4 som feiltenner. Kan dette skyldes dårlig coil? Videre har jeg snakket med et verksted som sier at dette problemet skyldes dårlig luftmassemåler som gjør at den fusker veldig ved kaldstart. Er det noen andre her som har opplevd samme problemet som vil dele sin erfaring og hva som måtte gjøres for å rette opp på denne feilen. Takker på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marlo Skrevet August 20, 2020 Share Skrevet August 20, 2020 Det du kan gjøre for å sjekke om coiler er problemet er å skifte posisjon på dem og se om feiltenning flytter seg til andre sylindere. Hvis det ikke gjør det vil jeg tro det er injector/dyse som er problemet. Personlig ville jeg skiftet ut coiler uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MC98 Skrevet August 20, 2020 Forfatter Share Skrevet August 20, 2020 Takk for svar. Da skifter jeg ut coiler, tror du det kan være løsningen på hele problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marlo Skrevet August 20, 2020 Share Skrevet August 20, 2020 Det kan godt hende, men umulig å si før du har testet. Hvis problemet er borte etter du bytter dem så ja. Opplevde selv lignende problem på min n53, turtallet hoppet på tomgang. Hadde feiltenning på 1 cyl, skiftet coil og alt virket ok. Men etter å ha kjørt noen km kom feiltenning tilbake. Skiftet da 1 dyse og motor går fortsatt som den skal. Ca 2 år siden jeg gjorde dette nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MC98 Skrevet August 20, 2020 Forfatter Share Skrevet August 20, 2020 Skjønner den, da kjører vi først på med coil. Blir det bra så mange takk for hjelpen. Hvis ikke skriver jeg bare her igjen Hvor mye kom reparasjonen av dyse på? Og er det noe du gjorde selv eller via verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marlo Skrevet August 20, 2020 Share Skrevet August 20, 2020 (endret) Husker ikke nøyaktig pris nå, begynner å bli en stund siden. Leste en del om dette på div forum, mange mente alle 6 eller minst 3 (på n53, på n43 blir det jo maks 4) måtte skiftes om gangen for å unngå problemer, men jeg slapp heldigvis unna med å kun skifte 1. Forresten, pass på at nye dyser er index 11. Endret August 14 av Marlo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet August 20, 2020 Share Skrevet August 20, 2020 Har du sjekket reg.kjede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå