Gå til innhold

Elendig kaldstart (320I, e93)


MC98
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 320I 2012 modell som jeg merker sliter med å starte på kald motor. Bilen har nylig vært inne på service hvor bytting av tennplugger var inkludert.

Når jeg gjennomfører diagnose får jeg opp feilmelding på sylinder 1 og 4 som feiltenner. Kan dette skyldes dårlig coil?

Videre har jeg snakket med et verksted som sier at dette problemet skyldes dårlig luftmassemåler som gjør at den fusker veldig ved kaldstart.

Er det noen andre her som har opplevd samme problemet som vil dele sin erfaring og hva som måtte gjøres for å rette opp på denne feilen.

Takker på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre for å sjekke om coiler er problemet er å skifte posisjon på dem og se om feiltenning flytter seg til andre sylindere. Hvis det ikke gjør det vil jeg tro det er injector/dyse som er problemet. Personlig ville jeg skiftet ut coiler uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende, men umulig å si før du har testet. Hvis problemet er borte etter du bytter dem så ja. 

Opplevde selv lignende problem på min n53, turtallet hoppet på tomgang. Hadde feiltenning på 1 cyl, skiftet coil og alt virket ok. Men etter å ha kjørt noen km kom feiltenning tilbake. Skiftet da 1 dyse og motor går fortsatt som den skal. Ca 2 år siden jeg gjorde dette nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner den, da kjører vi først på med coil. Blir det bra så mange takk for hjelpen. Hvis ikke skriver jeg bare her igjen :D

Hvor mye kom reparasjonen av dyse på? Og er det noe du gjorde selv eller via verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig pris nå, begynner å bli en stund siden. Leste en del om dette på div forum, mange mente alle 6 eller minst 3 (på n53, på n43 blir det jo maks 4) måtte skiftes om gangen for å unngå problemer, men jeg slapp heldigvis unna med å kun skifte 1.  Forresten, pass på at nye dyser er index 11.

Endret av Marlo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...