schneidig Skrevet August 22, 2020 Share Skrevet August 22, 2020 hei, jeg har en m3 e46 med ettermontert xenonlys. Fikk da vite at dette ikke er godkjent da bilen ikke har lyktespylere. Er det noe firma som driver med ettermontering av slikt? Var hos Bavaria som sa de hadde lyktespylerne, men ledningsnettet måtte byttes da det var en annen kode. Bilen er importert fra USA hvis det har noe å si, er en 2003 modell. Takk for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 22, 2020 Share Skrevet August 22, 2020 Det blir nok mer enn lyktespylere som må til for å få godkjent, xenon behøver også høydejustering. Det enkleste er nok å flytte alt fra en delebil som har det. Det som er sikkert er at det er litt jobb, så du kan jo vurdere å beholde halogenlyktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schneidig Skrevet August 22, 2020 Forfatter Share Skrevet August 22, 2020 2 minutter siden, E.C. skrev: Det blir nok mer enn lyktespylere som må til for å få godkjent, xenon behøver også høydejustering. Det enkleste er nok å flytte alt fra en delebil som har det. Det som er sikkert er at det er litt jobb, så du kan jo vurdere å beholde halogenlyktene. Jeg kan se at lyktene går opp og ned når jeg starter bilen. Holder ikke det altså? Vet ikke om jeg kan justere opp og ned selv manuelt. jeg har nok peiling på bil, jeg foretrekker å kjøre dem Som sagt er en 2003 USA import hvis det har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 22, 2020 Share Skrevet August 22, 2020 Jeg har en E39 med xenon og vil tro at E46 er rimelig likt. Lyktene har en motor som kjører reflektorene opp og ned ved kaldstart for å finne sine referansepunkter. Så stiller motoren reflektorene til den innstillingen den er justert til. Innstillingen er satt med manuell justering, den settes med en skrue når bilen står på flatt bakke og man måler at lyset har riktig vinkel. Utover dette er det høydesensorer på understellet foran og bak, disse får med seg når bilen f.eks. er fullastet bak og ikke lengre er "flat" og gir signal til motoren i lykten om å justere reflektorene, slik at møtende biler slipper å bli blendet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schneidig Skrevet August 22, 2020 Forfatter Share Skrevet August 22, 2020 Ah, da trengs det nok ikke lykter. For jeg ser det jo justeres når jeg starter bilen Så det viktige er hvem kan bytte ledningsnettet? For Bavaria sa lyktespylerne hadde en annen kode enn det ledningsnettet i bilen hadde. Er litt viktig for meg å finne pris fra forhandler, da jeg skal mest sannsynlig i forliksrådet med denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 22, 2020 Share Skrevet August 22, 2020 Prøv å høre med GS bildeler, de har noen verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schneidig Skrevet August 22, 2020 Forfatter Share Skrevet August 22, 2020 Ah, trodde de bare drev butikk. Så skal nok få sjekket med de på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå