GizmoOG Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 (endret) Hei, Som tittelen beskriver, har bilen min nylig begynt å ruse seg opp til rundt 4000 o/min, helt uavhengig av gir når jeg gir full gass. Det skjer ikke hvis jeg har veldig lavt turtall, men så fort den er på 1500+ så ruser den seg opp til rundt 4000 så fort turboen kicker inn. Dette skjer altså når jeg gir full gass, så jeg mistenker at det er klutsjen som er gåen.. Bilen har bare gått 80000km så synes det er litt for dårlig, men det er nå så. Trenger så vidt å trykke inn klutsjpedalen før den går i fri,, noe som i utgangspunktet tilsier at den er i ganske god stand, ikkesant? Prøvde å sette den i høyt gir, trykke inn klutsjen, ruse opp til 4000 o/min for å så slippe klutsjen brått, den tar tak relativt fort, er kanskje et sekund delay, men jo høyere turtall jo mindre delay. Skal sies at bilen er chippet til stage 1, 180hk. Noen som har tips på hva annet det kan være enn klutsjen eventuelt? Har noen her bytta klutsj før på 1 serie? Må man ut med hele girkassa, eller holder det å senke den ned litt? Takk for alle innspill! Endret September 10, 2020 av GizmoOG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 Når dette skjer, i hvilke gir er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GizmoOG Skrevet September 10, 2020 Forfatter Share Skrevet September 10, 2020 (endret) 1 minutt siden, Otis skrev: Når dette skjer, i hvilke gir er det? Det skjer i alle gir, fra første til og med sjette gir. Endret September 10, 2020 av GizmoOG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 Hmm. Det høres ut som clutch det ja. Men siden det skjer i alle gir har du enten lekkasje på clutch eller en ekstremt slitt clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GizmoOG Skrevet September 10, 2020 Forfatter Share Skrevet September 10, 2020 (endret) 1 minutt siden, Otis skrev: Hmm. Det høres ut som clutch det ja. Men siden det skjer i alle gir har du enten lekkasje på clutch eller en ekstremt slitt clutch. Noen måte å sjekke om den er veldig slitt? Den tar tak helt ytterst, betyr ikke det at den er i god stand? Jo lengre du må presse pedalen ned før den tar tak jo mer slitt? Får ingen feilmeldinger om lekkasje 🤔 Endret September 10, 2020 av GizmoOG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 Det kan lekke på simmerring mot girkasse, men det skal lite olje til før det blir glatt. Ellers er som sagt clutch ekstremt slitt. Uansett må girkassen av og noe må repareres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GizmoOG Skrevet September 10, 2020 Forfatter Share Skrevet September 10, 2020 (endret) 5 minutter siden, Otis skrev: Det kan lekke på simmerring mot girkasse, men det skal lite olje til før det blir glatt. Ellers er som sagt clutch ekstremt slitt. Uansett må girkassen av og noe må repareres. Hmm, kjipern. Da får det vel nesten bli en feilsøkingstime på verksted. Skulle jeg fikset alt på denne bilen på verksted så hadde det blitt godt over hundre tusen, og bilen er verdt 80k. Er vel bare jeg som har vært ekstremt uheldig... Endret September 10, 2020 av GizmoOG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå