Gå til innhold

E65 Ingen feilkoder, programmeringshjelp?

Haakon1967
 Share

Anbefalte innlegg

Hei
Har en Bmw 730D, 10/2003

Har mistet kommunikasjon med telefon/dato/klokke/stereoanlegg, og nå virker cruisecontrol

Har en Fox scanner for BMW, og scanner bilen, finner ingen åpenbare feil.

Byttet for en mnd siden motor, og denne fungerer ikke optmalt.
Har alt av programmvare og deler for full programmering, men ingen formening om hvordan ista-p og alt virker.
Motor er ikke kodet inn, eller endringer gjort, så regner med at de store feilene ligger der.

Bor i Hokksund, og lurer på om noen har mulighet til å ta en opplæringsrunde eller hjelp til å se på dette?

Ha en forsatt fin dag

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei.

[Tenker denne tråden burde ha vært i diagnose-forumet]

Høres ut som du har et brudd på MOST-bussen (fiberoptisk ring). Kjenner ikke Fox Scanner, så jeg kan ikke uttale meg om den.

Du skriver at cruise control virker, men mente du en "ikke" inni der?

Om du har tatt et rent mekanisk motorbytte med en lik motor så burde det ikke være så mye å gjøre i etterkant, annet enn å kanskje ta høyde for at dysene er litt annerledes. Tror ikke du trenger å tenke på ISTA/P i første omgang, men en runde med ISTA/D er på sin plass :)

Hokksund er dessverre litt langt unna for meg til daglig 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På 11.10.2020 den 19.13, Bayerfun skrev:

Hei.

[Tenker denne tråden burde ha vært i diagnose-forumet]

Høres ut som du har et brudd på MOST-bussen (fiberoptisk ring). Kjenner ikke Fox Scanner, så jeg kan ikke uttale meg om den.

Du skriver at cruise control virker, men mente du en "ikke" inni der?

Om du har tatt et rent mekanisk motorbytte med en lik motor så burde det ikke være så mye å gjøre i etterkant, annet enn å kanskje ta høyde for at dysene er litt annerledes. Tror ikke du trenger å tenke på ISTA/P i første omgang, men en runde med ISTA/D er på sin plass :)

Hokksund er dessverre litt langt unna for meg til daglig 😕

Hei, skal ikke se bort ifra at den burde være på diagnose-forumet :)

Det som IKKE virker, er følgende:

Stereoanlegg, Telefon, klokke og dato, sensorer foran og bak

Hadde FØR dette problemer med cruisecontrol og byttet radar, men hverken den eller kart/gps har vært funksjonabel. Har testet bytte av dvd spiller tidligere også. Cruisecontrol VIRKER nå, og har ikke gjort det tidligere.

Når det gjelder motorbytte, så er det referanser til tidligere bil som kan avleses, og har ikke fullgod effekt på motor/stabilt gasspådrag, og noe sier meg at programmering er feilen. Ingen feilmeldinger på Fox scanner, som sier noen logikk.

Har egentlig både ISTA /p og D programvare, og Icom programmerer, strømforsyning og det som trengs for å programmere/lese, men INGEN kjennskap til programvare. Litt hjelp av noen i nærområdet ville vært perfekt... :)

Takk for input :)

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått igang ista + og ista-p, og får greit med feilkoder. Har brudd på most ring, og slik jeg har sett på nett og funnet så langt, så er dette antenneforsterker som lager krøll. Prøver å finne en brukt en.

Leter også etter en feil på det elektriske, da feilmelding EDC VOLTAGE, TERMINAL EDC, short circuit to negative, men finner intet komplett ledningsnett eller skjema, så om noen har dette, hadde jeg satt stor pris på det :)

Er på telefon om du har noen gode ideer Otis :)

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...